Posted on Leave a comment

Ce este Black Friday?

Ce este black friday sau mai bine zis ce a fost black friday. In afara este o zi in care mai toate marile retele de retail au mari reduceri la aproape toate produsele. Ce este black friday la noi? Un fel de cyber monday dar vinerea. Sau mai bine zis a fost ziua in care o parte din siteurile de e-commerce au vrut sa fie si ele siteuri de reduceri. Emag.ro, PcGarage.ro, EvoMag.ro si Koyos.ro au vrut sa fie pentru o zi Grupon, Kuponiada sau SweetDeal. 50%, 60%, etc% reducere pentru anumite produse din stoc.

Ca la orice reducere, fie ca e la ulei, plasme sau ciorapi mentalitatea romaneasca e aceasi: bizonica. Daca in offline nu prea poti face foarte multe pentru a stapani turma furioasa de bizoni ce vor sa insface televizorul sau pestele la vrac. Dar in online lucrurile pot sta putin altfel. Aici nu te mai imbulzesti, nu iti mai dai coate si nu te calci pe picioare pentru a alege produsul de care ai nevoie.

Da, nu te mai imbulzesti dar nici nu prea mai intri in magazin. De ce? Ca nu mai e teava, pentru ca atunci cand s-au gandit cei patru retaileri ca vor avea un spike de trafic (pe bune?!??!) in aceasta zi. Asa ca de ce sa marim volumul de trafic inclus pe site pe o perioada limitata de timp? Ca doar romanii nu sunt recunoscuti ca fiind o natie ce are bucurii la promotii. Yeah right!

Asa ca m-am uitat la un videoclip de pe Youtube si mi-am adus aminte de altul. Uite la ce ma refer.


via Zoso

EvoMag site picat

Diferenta intre cele doua cotropiri si aceasta imagine nu prea vad. Poate ceva mai putina violenta dar o frustrare la fel de mare. Incepi sa simti ca parca 7 miliarde de oameni pe pamant e un pic prea mult. 🙂

Asa ca daca vrei sa faci o astfel de initativa (pe care o laud in principiu) macar creaza cadrul necesar pentru a limita frustrarile. Gandeste, planifica si mai apoi actioneaza. Da, au fost vanzari record pentru toate magazinele dar de ce sa nu fie si mai mari?

Update: sa vedem totusi cum se va descurca SigmaNet luni cand au decis sa scada si ei foarte mult preturile. Dupa black friday vine pink monday 😉

Posted on Leave a comment

SEO Copywriting

seo copywritingContent is king. Cu totii stim asta. Dar cum facem ca ceea ce scriem noi sa poata sa ajunga pe tronul motorului de cautare? Cum facem sa fie in primele rezultate ale cautarii pe o anumita expresie cheie?

Este important sa scrii cu o anumita recurenta insa mai important este cum scrii. Mai jos aveti 10 reguli ce tin de SEO copywriting astfel incat articolul pe care il scrii sa poata sa ajunga in prima pagina de rezultate.

Astept critici si imbuntatiri!

Posted on Leave a comment

Influentatorii – ce sunt si ce nu sunt

Acum sa fac eu teoria chibritului despre influentatori mi s-ar parea cel putin in plus. S-a vorbit si se tot vorbeste despre cea mai sexy specie de pamanteni. Asa ca nu va voi plictisi cu povesti despre influentatori, cine sunt ei, de unde vin si cum reusesc sa ne schimbe perceptia.

Am gasit in schimb un video care iti explica in 15 minute tot ceea ce ar trebui sa stii despre influentatori. Puncte de vedere diferite dar convergente, teorii explicate cat mai practic si exemple de influentatori.

Ce mi s-a parut cel mai interesant a fost prezentarea conceptului gresit inteles de multi cu privire la influentatori. Daca ai cativa sau daca iti cumperi cativa inseamna ca poti trece de acel tipping point.

Dar destul cu palavrageala, va las sa il vedeti si sa trageti singuri concluziile. Enjoy!

.

Posted on Leave a comment

Google Plus vs. Facebook

Saptamana aceasta am fost la Mashable Meet Up in care tema principala a fost mult PR-izatul Google+.  Cum sta treaba cu aceasta noua retea de socializare? La finalul intalnirii am ajuns la concluzia ca este cam… in plus!

Facebook vs Google

Dar ce-i cu acest Google+? Nebunia a inceput de mai bine de o luna de zile, mai exact de pe 28 iunie, cand Google a mai bagat inca o fisa in marele tonomat numit social media. Dupa ce a incercat cu Google Buzz si Google Circles si a dat gres cu amandoua nu s-a lasat. A luat cate putin din amandoua, ceva mai mult din Facebook si a facut Google+.

A inceput la fel ca orice serviciu nou lansat de Google. Pe baza de invitatii. Asta a starnit o mare goana dupa invitatii si a facut ceva buzz la inceput. Dar asta a fost acum o luna. Eu mai am 150 de invitatii pe care le pot trimite dar nimeni nu prea se mai inghesuie sa imi ceara.

Ok. A trecut buzzul, dar ce a ramas in urma? In jur de 6400 de conturi de Google+. Cam putin, avand in vedere sutele de mii de persoane care au cont de gmail si/sau google account (publicul tinta primar din punctul meu de vedere).

Bun, avem 6400 de persoane dar sunt trend setteri care vor aduce dupa ei tot mai multe persoane din segmentul mai larg de public tinta. Dar nu prea se intampla acest lucru. Macar va fi continut de calitate? Nici macar, mai degraba continut duplicat (care fie vorba intre noi, parca era penalizat de Google).

Si prin ce se diferentiaza de Facebook? Ar fi circles, o optiune mult mai lejera si functionala de a transmite continutul doar catre persoanele care ar fi interesate de acea informatie. Hangouts, o optiune care mi se pare cel putin trista; sa faci videochat cu maxim 10 persoane (pentru ca in definitiv asta este). Sparks, o optiune care are o intentie buna, de a urmari toate stirile pe acel subiect, dar in .ro nu este chiar utila. Si cam atat. Mai sunt mici detalii, cum ar fi faptul ca poti share-ui de pe gmail direct pe Google+, poti face drag&drop de pe desktop direct pe Google+ si alte cateva astfel de detalii. Dar nimic spectaculos in rest.

Si prin ce se mai diferentiaza de Facebook? Probabil prin gravele probleme de usability, arhitectura destul de alambicata si accesul dificil la anumite informatii. Este ca un site de anunturi la mica publicitate – mult continut si nu iti iese nimic in evidenta.

Cu toate aceste mari minusuri pe care le are Google+ acesta va fi cel mai mare competitor al Facebook. Nu neaparat pentru ca este o retea de socializare mai buna ci pentru ca are mijloacele necesare de penetrare a maselor: un motor de cautare si un serviciu de mailing pe care foarte multi pamanteni le folosesc.

*datele statistice despre Google+ sunt din prezentarea Andrei de la Mashable Meet Up.

Posted on Leave a comment

7 Mituri despre Viralitate

Viralul este probabil cea mai sexy arma de marketing. De aceea toti clientii vor sa o aiba si agentiile ar face orice sa le-o ofere clientilor. Dar nu e chiar asa usor. Din aceasta dorinta nesecata de a face un viral s-au nascut multe mituri despre virale. Eu va prezint 7 din ele; daca mai stiti si altele le astept la comentarii!

1. Sa facem un viral!

Am auzit expresia asta de zeci de ori. Hai sa facem un viral! Dar cine iti garanteaza ca ideea ta este virala? Ceilalti colegi din brainstorm? Clientului i se pare tare ideea? Dar pe consummator la intrebat cineva ceva? Stii tu ce I se pare lui viral si ce nu?

2. O idee out of the box + o mentionare a unui blogger = viralitate

Gresit! Ai o idee buna, ai si media (un blogger) dar cam atat. Daca un blogger este cel care mentioneaza primul (da un tweet, scrie un articol) nu inseamna ca e gata viralul. Pe langa toti factorii ce implica o idee buna sa aiba success (strategie, realizare, difuzare) mai trebuie ca respectiva idee sa fie pe gustul cititorilor/followerilor bloggerului respectiv. O idee buna poate sa moara imediat dupa ce s-a nascut daca nu este propagata/viralizata pe un canal propice si nu este distribuit segmentului de public tinta bun.

3. Cu viralul asta o sa fim pe tot internetul!

Easy boy! Oricat de viral ar fi viralul tau sa nu te astepti ca el sa fie imediat adoptat de toata lumea. Desi au sute de mii de vizualizari, serialul Robotzi nu a acaparat tot internetul. Mai sunt oameni cu conexiune la internet care nu au auzit de Foca si Mo.

4. Scoatem viralul asta si o sa ne creasca vanzarile

Marketingul viral nu are ca principal obiectiv cresterea vanzarilor; mai degraba awareness. Prin marketingul viral promovezi o idee in care se regasesc foarte multi potentiali clienti ai tai, idee ce se regaseste in valorile brandului tau: jucaus, agresiv, echilibrat, dragastos, sexy etc. Promovezi ideea, indirect produsul tau. Marketingul direct promoveaza indirect sau subliminal produsul. Pe primul plan e mereu ideea.

5. Viralul trebuie sa contina sex, ceva funny, sau un copy memorabil

Nu neaparat! Sexul are intr-adevar o rata mai mare de share. Elementele funny si copy-ul bun ajuta si ele. Dar un viral nu trebuie neaparat sa aiba vreunul din aceste elemente. De exemplu tema mogulilor inceputa de Basescu cu vreo doi ani inainte de campania electorala a fost virala. Viralitatea temei a atins apogeul abia in confruntarea finala. Si in confruntarea finala intre Basescu si Geoana e cam greu sa faci vreo legatura cu sexul J

6. Daca nu adunam 50.000 de vizionari in 2 zile n-am facut success

Rezultatele unei campanii virale nu se calculeaza dupa 2 zile. Uneori, pentru propagarea mesajului ai nevoie de mai multe zile. Desi pe internet mesajul comunica foarte repede conteaza foarte mult si contexul in care este lansat; daca in aceeasi zi cu lansarea viralului are loc un cutremur devastator in Romania nu te astepta ca lumea sa se uite si sa shareuiasca viralul tau. (am dat un exemplu exagerat, dar intelegi ideea)

7. Punem video-ul pe Youtube si dupa aceea facem success!

O campanie virala wanna be are in spate o strategie. Nu e de ajuns doar sa uploadezi materialul, oamenii din agentie si clientul sa shareuiasca materialul si mai apoi sa te astepti ca toata lumea sa preia mesajul. Ca orice strategie care se respecta trebuie sa ai o coerenta in promovare – chiar si prin arme de guerrilla marketing – pe cat mai multe canale posibile.