Real time marketing & Electric Castle

CrisisBătrâna greacă ne spune despre criză care însemnă de fapt o oportunitate. Oportunitatea pentru cei care simt momentul să scoată un profit pe urma unui eveniment care se întâmplă în acel moment. Sunt multe momente în care poți face real time marketing. Vânzătorii de umbrele de la Unirea pe timp de ploaie sunt deja experți. La fel și cei care vând ciuperci după ploaie. Haha.

Sunt multe momente în cele 365 de zile când ai oportunitatea să faci real time marketing. Poți afla când va fi cod roșu de caniculă sau când o să fie o furtună colosală asupra unui oraș și tu poți să vii cu mesaje/produse specifice pentru acel moment. Busu is your friend here. Sunt câteva momente, poate nu foarte plăcute, dar din care poți capitaliza: cutremure, căderea guvernului, numirea unui nou papă, rata mică de promovabilitate de la BAC, etc. Se întâmplă, inevitabil, și e bine să te pregătești din timp.

Ar fi bine să ai un calendar și un plan pentru situații excepționale și cum comunici atunci, ce produse/servicii/idei scoți în față. You really should do that. Ajută la awareness, consideration, conversion și loyalty. E bun din toate punctele de vedere.

Și pentru că e un articol despre real time marketing revin la o temă foarte vizibilă în online în această săptămână: potopul biblic de la Electric Castle. Probabil că peste 2 săptămâni mulți o să și uite de el dar acum e pregnant, e suculent, are cărniță. E carne macră, ce să mai! Dar prea puține idei pe nowness-ul acestui eveniment nefericit și mult hiperbolizat.

Office Shoes România a simțit momentul și a acționat. Good for them! Dacă aș fi avut și ceva forță de vânzări în Cluj disponibilă aș fi mers cu cizmele direct la Festival și le-aș fi vândut; bineînțeles și cu o casă de marcat portabilă ca să fie totul legal. Haha.

Screen Shot 2015-06-26 at 14.40.04

Dar restul? Unde sunt? Idei ar mai fi fost multe. Am auzit în birou idei de genul să trimită emag cu niște drone ceva cizme sau pelerine de ploaie. Bună. Am văzut pe Facebook o poză cu câteva conserve ‘de donat pentru sinistrații din Bonțida’. Bună și asta. Am mai auzit că ‘balta are pește’ la Bonțida dar nu prea s-a agățat nimic. Ar fi mers o firmă producătoare de preparate din pește sau poate chiar mai mult…

Erau multe oportunități, puține au fost fructificate. Felicitări totuși brandurilor îndrăznețe care s-au jucat cu acest eveniment. Pentru toate celelalte… urmează și alte evenimente din care să își ia un avantaj competitiv.

Un avantaj competitiv căutat de foarte multe magazine online nou apărute acum. Nu e o strategie pe termen lung dar aceste stunt-uri de PR cresc gradul de notorietate al brandului tău în lumea din ce în ce mai branduită și îți pot aduce multă owned media.

De ce să nu profiți de asta?

LATER EDIT:

Mi-a scăpat din vedere tocmai faptul că fetele de la Dume de Mestecat au fost și ele pe valul potopului; încă de dimineață.

Screen Shot 2015-06-26 at 15.41.09

6 Responses to “Real time marketing & Electric Castle”

  1. adelina says:

    ahh! Am spus de la inceput ca as face fix acelasi lucru! Hai sa luam cizmele cu pricina si mergem de manuta la EC sa le vindem :) )

  2. Dragos says:

    Așa facem :) Doar cu drumurile din România… sper să ajungem până duminică la Cluj :) )

  3. Virgil P says:

    Toti cei care am fost in cautare de cizme ieri ne-am gandit fix la asta. Gandisem si oferte la pachet :) ))
    Dar de la idee pana la executie mai e :)

  4. Sorin says:

    De ce nu facem toti? Raspunsul e destul de simplu si tu il cunosti deja: timpul! OK – pentru Adwords setarea campaniei si selectarea cuvintelor cheie a durat nu mai mult de 10min. Dar care au fost rezultatele in ziua respectiva? 10 impresii si 2 click-uri? O vanzare? E doar un exemplu, nu stiu rezultatele – dar merita timpul investit?

    Daca vrei sa face ceva WOW trebuie facut ceva repede pe design/bannere – dar la fel, merita timpul investit?

    Pe ce as fi mers eu si nu am scris in articol..push notification in apps! Au aplicatie de mobil ( cei de la Castel Festival); daca da, ei trebuiau sa vorbeasca cu un magazin online si sa le zica..bah, fratilor va putem vinde 100 de bocanci in 10 minute! Si chiar le vindeau!

    • Dragos says:

      Sorin, nu cred că este doar o chestiune de timp. Este și o problemă de conexiuni și flexibilitate. Cu implicații la nivel de resurse destul de mici poți face lucruri destul de smart, wow și mai ales eficiente.
      Push notifications ar fi fost o idee bună; dar aici ar fi însemnat ceva mai multe resurse și birocrație de parteneriere. EC trebuia să aibă un parteneriat pe zona aceasta, un furnizor care să livreze să zicem… 5000 de cizme. Lucru care este destul de greu de realizat dacă nu e planificat. Cu siguranță va fi pentru anul viitor.

Leave a Reply