Sklik – Tutorial pentru promovarea pe seznam.cz

Pentru majoritatea dintre voi titlul a sunat in chineza. De fapt nu este in chineza ci in ceha. Mai exact, este vorba de Sklik, platforma de advertising pentru seznam.cz, motorul de cautare cu o cota de piata de peste 40% in Republica Ceha.

Cehia este o piata destul de atipica, cu multe particularitati. Pentru un specialist SEM prima spranceana ridicata va fi in raportul de traffic sources din Google Analytics cand va vedea un volum sensibil egal intre sesiunile din google si seznam organic.

Deci este o oportunitate. In cazul in care ai un produs local, din Cehia sau te promovezi si pe piata din Cehia cu un produs international atunci nu trebuie sa scapi din vedere promovarea prin Seznam. Promovare care se face prin Sklik, Adwords-ul Seznam-ului. Aici ai atat posibilitatea de a face campanii de search cat si campanii de Display si Remarketing pe reteaua de site-uri partenere seznam (au site-urile de content cu cea mai mare autoritate locala).

Hai sa vedem cum facem o campanie de search pentru Seznam. Setarile de baza.

1. Numele campaniei si bugetul

Aici nu este nimic special, la fel ca si in cazul Google AdWords. Un buget zilnic si un nume de campanie

Screen Shot 2015-03-03 at 14.12.11

2. Primul anunt

Pasul 2 e ceva mai abrupt; deja iti cer sa faci un anunt. Pentru anunturile de tip text ai aceleasi limitari la nivel de caractere; 25 pentru titlu si cate 35 pentru cele 2 linii descriptive si display URL.

Pentru anunturile de tip imagine lucrurile stau putin diferit si au mai multe dimensiuni disponibile.

Screen Shot 2015-03-03 at 14.17.06

3. Adaugarea de cuvinte cheie

Automat iti permite sa adaugi un cuvant cheie si va fi generat automat pentru toate tipurile de potrivire: exact, phrase si broad match. Modifier broad lipseste.

Screen Shot 2015-03-03 at 14.12.50

4. Alegerea zonei de targetare

Poti alege atat tara cat si regiunea, orasul, radius sau… o anumita zona pe care o poti selecta tu, manual (ca in exemplul de mai jos)

Screen Shot 2015-03-03 at 14.14.23

5. Scheduling & Bidding

La nivel de scheduling si aici ai optiuni de afisare orara, zilnica si marire/scadere procent din bid pe fiecare ora in parte. La nivel de pret de licitatie poti alege sa iti optimizezi costul in functie de CTR, conversie sau COS (cost optimized by system).

Screen Shot 2015-03-03 at 14.15.29

6. Selectarea retelei de afisare

La final alegi reteaua de afisare. Pentru o campanie de search sunt suficiente primele 2.  Eciclopedia Seznam este un partener Seznam unde te poti afisa. (un fel de Wikipedia locala).

Si gata. Poti incepe o campanie de promovare in Cehia, in motorul local de cautare.

Daca vrei sa incepi o campanie pe Seznam mai am trei sfaturi pentru tine.

1. Limba anunturilor

Sunt nationalisti, foloseste doar limba ceha.

2. Campanii de remarketing

Poti face campanii de remarketing cu liste doar cantitative (URL based)

3. Monitorizarea campaniilor

Bineinteles, nu au disponibila optiunea de autotagging. Fapt ce inseamna ca ar trebui sa folosesti URL Builder. Totusi au un pseudo-autotagging in care se auto-populeaza campurile dintr-un UTM. E totusi in Beta.

Screen Shot 2015-03-03 at 14.18.22

Mai am cateva tips & tricks dar le pastrez doar pentru mine. Daca totusi vrei ceva mai multe informatii aici, nu ezita sa-mi pui o intrebare.

Read More

resurse

Buton de call to action in Facebook

La inceputul lunii decembrie Facebook a anuntat introducerea unui buton de call to action pe pagina de Facebook. Acsest buton ar trebui sa apara langa cel de like in zona de cover photo.

Intre timp optiunea a aparut si la noi, pentru anumite pagini din Romania. Nu exista un algoritm, pur si simplu, din ce am vazut, este o alegere random. Este un tool suplimentar, ceva prin care mai poti aduce ceva trafic pe site-ul/aplicatia ta. Foarte important de stiut este ca poti modifica/schimba butonul si pagina de destinatie oricand doresti.

Pentru ca am vazut ca a aparut pentru pagina blogului, am zis sa fac un scurt tutorial despre cum il adaugi si poti personaliza.

1. Unde vezi butonul

Daca esti manager al paginii, ar trebui sa vezi butonul de create call to action langa butonul de like. Daca vezi butonul, atunci puteti trece la pasul urmator.

Screen Shot 2015-02-15 at 19.37.03

 

2. Adauga un call to action

Ai mai multe optiuni presabilite pentru textul pe care il poti adauga in butonul de call to action (mai jos ai varianta in engelza si romana)

 

Screen Shot 2015-02-13 at 11.15.51

 

 

 

 

 

 

 

Screen Shot 2015-02-15 at 19.30.23

 

 

 

 

 

 

 

Suna foarte bine in romana, nu? :) Mai apoi, trebuie sa adaugi si un link catre pagina. Recomandarea ar fi sa folosesti UTMuri pentru a monitoriza traficul care iti vine din butonul de call to action din Facebook.

Screen Shot 2015-02-15 at 19.26.15

 

 

 

 

 

 

 

3. Adauga link-ul catre aplicatia ta iOS si/sau Android

In cazul in care ai o aplicatie pentru unul din cele 2 sisteme de operare vei putea trimite traficul care ajunge pe pagina ta de pe dispozitivele mobile direct in aplicatie

Screen Shot 2015-02-13 at 11.16.44

 

 

 

 

 

 

 

 

Dupa ce adaugi aplicatia (daca ai una) totul este gata. Butonul va aparea acum pe pagina ta de Facebook.

Screen Shot 2015-02-15 at 19.29.24

 

 

 

Read More

resurse

10 must have-uri cand incepi o campanie de promovare

10 porunci - checklist cont de promovareVorbim de multe ori despre rezultate, optimizari de anunturi (A/B testing, samd), lucruri de finete care pot aduce un plus valoare campaniilor. Lucrurile mici, de finete fac diferenta? Da, intre rata de conversie de 1.2% si 1.3%. Dar cand vine vorba de diferente notabile, intre 0.5% si 1.5%, atunci ar trebui sa ne uitam la lucrurile de fond si nu doar cele de forma. Fundatia este estentiala; ce pui peste poate avea diverse forme care pot aduce rezultate mai bune decat cele pe care ti le ofera fundatia si o campanie bine facuta.

Hai sa vedem care ar fi cele mai importante 10 lucruri ce tin de fundatia oricarei campanii de promovare (performance based).

1. Cod Google Analytics – Display Feature inclus

ga(‘require’, ‘displayfeatures’);

O linie de cod care poate schimba soarta unei campanii de promovare. Este linia de cod cu care poti face in Google Analytics liste calitative in functie de diverse actiuni pe care utilizatorii le fac in site.

2. Goals in Analytics (inclusiv ecommerce tracking instalat)

Da, stiu, suna ciudat, dar sunt foarte multi advertiseri care nu au goal-uri in Google Analytics. Fie nu au goal-uri (destination/ event/ duration/ pages per session) fie nu au modulul de e-commerce instalat pentru a putea vedea cu exactitate performanta campaniilor de promovare. Trebuie sa ai modulul de ecommerce instalat (neaparat pentru magazinele online) si cel putin 2 goal-uri prin care sa monitorizezi obiectivele (secundare) ale campaniilor tale de promovare.

3. Monitorizeaza rezultatele campaniilor tale

Leaga contul de Analytics cu AdWords si selecteaza optiunea de auto tagging pentru a vedea in Analytics toate informatiile ce tin de campania ta. Daca te promovezi pe Facebook sau pe orice alta platforma de advertising ori campanii media foloseste URL builder pentru a vedea cum performeaza campaniile tale. Foloseste cat mai multe din cele 5 campuri pentru a putea lua cele mai bune decizii. Pentru nivelul avansat, recomand si importarea costurilor din Facebook in Analytics.

4. Coduri de retargeting (AdWords & Facebook)

Trebuie sa adaugi in site codul de remarketing pentru AdWords (chiar daca ai respectat punctul 1) pentru a putea face campanii de remarketing in motorul de cautare. De asemenea, neaparat trebuie sa adaugi si codul de retargeting din Facebook pe site pentru a-i retargeta aici.

5. Constuieste liste de retargeting

Da, suna si asta destul de… silly :) Dar sunt multi advertiseri care „fac” liste de retargeting: all visitors. Ceea ce este total gresit, aproape degeaba. Este nevoie de liste segmentate, in functie de comportament si categorii de produse/servicii vizitate.

6. WebMaster Tools

Daca nu vrei sa te complaci cu (not provided) si in plus vrei sa vezi erorile de crawling + alte lucruri utile. Construieste-ti un cont de WebMaster Tools si vei fi salvat din multe situatii neplacute search engine-related.

7. Conversion Pixel

Adauga un cod de conversie pe Facebook (pentru AdWords e din punctul meu facultativ; poti importa un goal din Analytics). Este foarte util pentru ca in pasul 2 sa faci campanii conversion oriented care (din cate am testat) aduc rezultate mai bune.

8. Foloseste lookalike & similar audience

Dar nu pe audiente generale precum all visitors. Pe audiente ceva mai specifice (de la o categorie de produse + time on site pana la liste similare pe cei care au convertit). Principiul cine se aseama se aduna functioneaza.

9. Pagina dedicata pentru micro conversie

Fie ca vorbim de abonarea la newsletter, crearea de cont sau orice alta micro conversie, trebuie sa ai un landing page dedicat in care sa ii raspunzi utilizatorului „what’s in it for me”

10. Adauga adresele de mail in Custom Audience

Si pentru ca am vorbit la punctul anterior despre adrese de e-mail, aici e locul in care le poti folosi. Pe langa newsletter, si in Facebook poti targeta in functie de adresa de email si ar trebui sa ai o strategie de comunicare/promovare cu acest segment.

Acestea ar fi lucrurile estentiale, de bun simt, pe care ar trebui sa le ai cand vrei sa pornesti o campanie de promovare. Incepand de la lucruri ce tin de tracking pana la lucruri ce tin de premise ce pot duce la rezultate extraordinare.

Si inca ceva, BONUS!

10+1. Testeaza mereu produse noi

Google, Facebook, LinkedIn, toti vin cu produse noi. Testeaza-le din doua motive: avantajul de a fi primul care face acel lucru si beneficiile pe care ti le ofera platformele pentru a testa acel lucru (costuri mai mici, rezultate mai bune, etc).

Daca risti poate castigi. Daca nu risti, sigur nu castigi!

Read More

resurse

[Guest Post] Afisarea Anunturilor in Google AdWords Search

La cursurile de la OMA am vorbit foarte mult despre sistemul de licitatie, scorul de calitate si cum se afiseaza anunturile platite in motorul de cautare. Aceste informatii sunt esentiale pentru un viitor specialist in SEM.

Pentru ca din decembrie avem un nou intern, Andrei Cezar Badeanu pe numele lui, unul din primele taskuri ale lui a fost sa scrie acest guest post despre scorul de calitate, costul pe click efectiv si stabilirea pozitiei de afisare. Mai jos aveti raspunsurile la toate aceste intrebari. Enjoy! (more…)

Read More