Posted on 1 Comment

Strategia de continut pe Facebook si siteurile de reduceri

Mai nou social commerce-ul a inceput sa prinda din ce in ce mai multa putere. S-commerceul a prins si la noi, au inceput sa apara tot mai multe siteuri de reduceri, tot mai multi vanatori de reduceri si nu in ultimul rand agregatoarele de reduceri. Toate aceste trei componente fac ca social commerceul romanesc sa creasca de la zi la zi: mai multe reduceri, mai multe vauchere cumparate, mai multe businessuri care vor sa intre si ei in aceasta hora a reducerilor.

Si totusi, avand in vedere ca sunt din ce in ce mai multe s-commerceuri cum se promoveaza acestea? Cum incearca sa se diferentieze de ceilalti? Cum aduc trafic pe siteul lor de reduceri? Pai avem Google Adwords Search si Display, bannere pe siteuri partenere, direct marketing la greu si bineinteles prezenta pe social media si mai ales Facebook.Social Commerce

Majoritatea siteurilor de reduceri au pagini pe Facebook cu mii de likeuri, multe dintre ele fiind adunate in urma unor concursuri in care ti se promitea marea cu sarea pentru un like, desi asta contravine politicii Facebook. Bun, ai adunat mii de likeuri, mii de utilizatori pe pagina ta, dar ce faci cu ei mai apoi?

Majoritatea paginilor de acest tip continua sa isi promoveze strict reducerile pe care le au si pe site. Nimic mai mult. Reducere de x la suta pentru o ora la spa, doar y ron o vacanta de neuitat la Sinaia, un interior gratuit la spalatoria auto z.

Nu exista o strategie de continut coerenta. Nu exista alte posturi user friendly in care sa incerci sa agregi comunitatea in jurul siteului tau de reduceri. Daca ai intr-o zi o reducere la spa, de ce nu poti vorbi intr-unul, doua posturi despre beneficiile pe care o sedinta de spa le aduce organismului? De ce nu adaugi poze cu femei fericite si relaxate cu pietre pe spatele lor? Si abia mai apoi, dupa ce ai obisnuit publicul si ai creat asteptari sa vii cu reducerea de pe siteul tau. E atat de dificil oare?

Facebook poate forma comunitati in jurul unui brand, fie el si un site de reduceri. Pe Facebook este o relatie de give and take. Nu poti sa fii doar un buletin informativ sau sa fii mereu cu gandul doar la conversia ta. Daca vrei sa fii aici trebuie sa incerci sa construiesti o comunitate, sa le oferi utilizatorilor ceva in schimb nu doar reducerea ta.

Unul din obiectivele pe care trebuie sa le ai in ceea ce priveste prezenta in social media este legata de earned media. Nu doar sa aduni likeuri cu Facebook Ads si premii tentante. Asta nu e viralitate, nu e social media. Oamenii ar trebui sa shareuiasca, sa dea likeuri si comentarii la posturile tale. Nu este sanatos sa ai ca singur obiectiv sa dea click pe linkul tau si sa ajunga pe site. Asta poti face si prin intermediul Google Adwords. Atunci care-i diferenta?

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

1 thought on “Strategia de continut pe Facebook si siteurile de reduceri

  1. […] Cu timpul se vor mai cerne si comunicarea pe mediile sociale va fi coerenta si determinata de o strategie de continut prealabila. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *