Când spui Google Analytics spui date. Multe date! Totuși, există câteva setări pe care trebuie să le faci pentru a afla și mai multe date (destul de importante) sau să elimini anumite date care pot altera rezultatele pe care rapoartele le prezintă.
1. Site search
Mulți caută, puțini pricep. Totuși, nu ești curios ce au căutat userii pe site-ul tău? Ce informație nu găsesc? Ce fac mai apoi în site? Convertesc sau te părăsesc? Pentru a afla răspunsuri la toate aceste întrebări selectează opțiunea de „Site Search Settings” din Google Analytics.
2. Filtrează IPurile
IPul de acasă, IPul de la birou. Cu toții intrați pe site, stați cu orele pe site, faceți teste samd. Strici rata de conversie, alterezi datele de calitate pe site. Poți evita toate aceste lucruri excluzând IP-ul de la birou și de acasă.
3. Display Feature
Vrei să vezi cine, ce sex și vârstă au utilizatorii care au intrat pe site-ul tău? Atunci trebuie să selectezi și această opțiune. Bineînțeles, nu lua totul de bun. Dubito!
4. Setează alerte
Nu trebuie să intri zilnic de 10 ori pe zi pentru a vedea cum stai cu volumul de conversii/useri/tranzacții etc. Poți seta alerte de trafic, conversie sau calitate și intri în Analytics doar dacă nu s-a întâmplat ce trebuia. Alege informația cea mai importantă și urmărește KPIs time-effective.
5. Alege valuta corectă (obligatoriu pentru e-commerce)
Până acum ceva timp nu puteai selecta RON în Google Analytics. Spus cu o mină optimistă. De ceva timp este disponibilă valuta RON în Google Analytics dar foarte puțini proprietari de magazine online au schimbat valuta. Spus cu o mină realisto-critică. Dacă vinzi produse în RON, selectează valuta națională.
+ ceva bonus.
Este mai mult decât esențial să legi (link) toate serviciile Google (dacă le folosești): Google AdWords, Google WebMaster Tools, Google AdSense. Le găsești pe toate la Product linking > All products.