Posted on Leave a comment

Campanii always on

A început anul 20 20 și după rezoluțiile pe anul acesta trecem la pasul următor; unul profesional: obiectivele pe acest an. Nu, nu voi scrie un articol despre cum să construiești obiectivele ci mai degrabă despre un lucru foarte important despre care trebuie să ții cont: campaniile always on.

Always on, ongoing, de mentenanță, anduranță. Spune-le cum îți dorești dar ar trebui să incluzi în calendarul tău de marketing o linie continuă, de la 1 ianuarie până pe 31 decembrie cu un buget pentru aceste campanii de ongoing. Dacă faci deja acest lucru, foarte bine, felicitări! Dacă nu faci asta, atunci ar trebui să te gândești serios la acest lucru.

De ce ar trebui să ai campanii always on?

Pentru că în 20 20 ar trebui să gândești mai mult user centric și nu doar brand & budget centric. Ce înseamnă user centric?

1.User’s timing

Da, primim anumite bugete de la furnizori, parteneri, da, avem un buget în care trebuie să ne încadrăm dar planul nostru de marketing nu este aliniat cu cel al utilizatorilor. Ei nu au un plan foarte clar când vor să își cumpere un telefon, când un aspirator sau când vor să redecoreze casa. Așa că nu ar trebui nici tu să limitezi campaniile și anumite categorii la anumite perioade din an. Dacă e vară, produsele de outdoor, dacă e iarnă, produsele de outdoor.

2. User’s path

Sunt anumite strategii de performance media unde ar trebui să fii mereu prezent: Google Search, Shopping Ads, Dynamic retargeting, Abandon de coș. Analizează aceste campanii din perspectiva ROI-ului și vei vedea că ele aduc mare parte din conversii. De ce le-ai opri într-o anumită perioadă? Doar pentru că nu este în calendarul tău?

3. User’s mindest

Avem 4 etape principale în care se află utilizatorul. Eu îi zic etape, user-ul ar spune mindsets: awareness (am auzit despre X lucru/brand), consideration (vreau să aud mai mult despre el, vreau să cunosc mai multe detalii/branduri), conversion (am auzit, am comparat, m-am documentat, acum îl vreau!) și loyalty (etapă pe care mulți o ignoră complet dar foarte importantă mai ales pentur costul per conversie). Include etapele de achiziție în campaniile de mentenanță. Awareness nu doar în Q1 și Q2, conversion nu facem doar în Q4 când e Crăciun și Black Friday. Sau Black Friday e în fiecare Q mai nou. Cine mai știe? Haha.

4. User’s touchpoints with you

O statistică de la Google spune că avem nevoie de 13 touchpoint-uri diferite pentru face o achiziție. 13! Prin urmare, nu analiza rezultatele doar prin prisma unei campanii sau a unei strategii. Analizează întregul ecosistem mediatic și nu analiza la virgulă. Lasă campaniile să respire, să meargă, să aducă trafic care mai apoi să convertească.

5. User’s options

Cât timp ține minte un utilizator un furnizor, un brand, o soluție, un magazin online? Nu ești în centrul universului său, ba dimpotrivă. Vrei să fii, asta e altceva dar asta se face prin consistență, recurență, prin campanii… always on! Nu analiza costul conversiilor din campaniile de retargeting. Rolul lor ar trebui să fie de suport, de reamintire, de a rămâne o soluție în mintea userului când vrea să facă o achiziție nu trebuie analizate doar din pespectiva costului pe conversie.

5 motive pentru care ar trebui să ai campanii always on. Calculează volumul căutărilor, măsoară mărimea audiențelor de retargeting, analizează bugetul pe care l-ai avut pe shopping ads în decembrie și de aici construiești bugetul de always on pentru 2020. Și on top of it pune campaniile de marketing pe care le-ai planificat și de care este nevoie. Dar nu doar de ele.
Think more user centric!

Eu sunt 

General Manager @Mavericks în ultimii 4 ani și tată de mai bine de 2. În rest, nu am nicio altă super putere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *