Zilnic primesc cate o invitatie la o cauza. Fie ca e vorba de salvarea balenelor din Oceanul Indian, a copiilor subnutriti din Africa, sustinerea motiunii de cenzura impotriva guvernului sau boicotarea benzinarilor, toate cauzele raman in aer, fara nicio finalitate.
Suna bine aderarea la o cauza. Toata lumea vrea sa fie verde sau sa isi arate milostivenia fata de o problema de interes general. Cine nu ar vrea sa salveze pingunii roz de la Polul Nord? Efectul de bandwagon este poate cel mai accentuat cand vine vorba de cauzele pe Facebook. Imediat achiesam la o cauza. Ce ne costa? Doar un click! Dar care-I finalitatea? Se intampla mai apoi ceva? Doneaza cineva pentru cauza respectiva? Care este finalitatea?
Sa luam un studiu de caz. Boicotul benzinarilor. Dupa scumpirea de la 1 ianuarie mai multe persoane au luat atitudine si… au facut o cauza pe Facebook! Si dupa prima cauza au aparut si altele ca doar se poarta! A inceput totul cu boicotul de pe 17, 18, 19 ianuarie. Oamenii erau indemnati sa nu mai alimenteze in cele trei zile pentru a le da o lectie benzinarilor lacomi. Mai apoi au mai aparut cateva clone: protest fata de scumpirea carburantilor, nu benzina / nu motorina sau boicotati OMV-PETROM. Si acum vine intrebarea mea. Au rezolvat ceva prin toate cauzele astea? Ati auzit de vreun benzinar care sa isi inchida afacerea din cauza cauzelor pe Facebook? Se pare ca nu…
Asadar, cauzele pe Facebook sunt total ineficiente. In ultimele zile circula o noua cauza pe Facebook: m-am saturat de cauzele din feisbuc. O cauza la care as fi aderat cu placere… Pacat ca nu mai cred in ele!
UPDATE:
Bun, pe pinguinii astia cum ii salvam? Punem de-o cauza pe Feisbuc?
via Tudor
pentru pinguinii astia nu mai e cale de intoarcere :))
in schimb, daca erau rooz. …. altfel stateau lucrurile
dap, cauzele sunt pierdute… pe facebook 🙂
[…] De Craciun Facebook-ul a fost locul perfect pentru a cersi likeuri. Reteta e simpla: alegi o cauza si ceri un like si spui ca oferi x lei pentru likeul respectiv. Cam ne-a fortat mana si nici nu mi […]