Posted on 2 Comments

10 must have-uri cand incepi o campanie de promovare

10 porunci - checklist cont de promovareVorbim de multe ori despre rezultate, optimizari de anunturi (A/B testing, samd), lucruri de finete care pot aduce un plus valoare campaniilor. Lucrurile mici, de finete fac diferenta? Da, intre rata de conversie de 1.2% si 1.3%. Dar cand vine vorba de diferente notabile, intre 0.5% si 1.5%, atunci ar trebui sa ne uitam la lucrurile de fond si nu doar cele de forma. Fundatia este estentiala; ce pui peste poate avea diverse forme care pot aduce rezultate mai bune decat cele pe care ti le ofera fundatia si o campanie bine facuta.

Hai sa vedem care ar fi cele mai importante 10 lucruri ce tin de fundatia oricarei campanii de promovare (performance based).

1. Cod Google Analytics – Display Feature inclus

ga(‘require’, ‘displayfeatures’);

O linie de cod care poate schimba soarta unei campanii de promovare. Este linia de cod cu care poti face in Google Analytics liste calitative in functie de diverse actiuni pe care utilizatorii le fac in site.

2. Goals in Analytics (inclusiv ecommerce tracking instalat)

Da, stiu, suna ciudat, dar sunt foarte multi advertiseri care nu au goal-uri in Google Analytics. Fie nu au goal-uri (destination/ event/ duration/ pages per session) fie nu au modulul de e-commerce instalat pentru a putea vedea cu exactitate performanta campaniilor de promovare. Trebuie sa ai modulul de ecommerce instalat (neaparat pentru magazinele online) si cel putin 2 goal-uri prin care sa monitorizezi obiectivele (secundare) ale campaniilor tale de promovare.

3. Monitorizeaza rezultatele campaniilor tale

Leaga contul de Analytics cu AdWords si selecteaza optiunea de auto tagging pentru a vedea in Analytics toate informatiile ce tin de campania ta. Daca te promovezi pe Facebook sau pe orice alta platforma de advertising ori campanii media foloseste URL builder pentru a vedea cum performeaza campaniile tale. Foloseste cat mai multe din cele 5 campuri pentru a putea lua cele mai bune decizii. Pentru nivelul avansat, recomand si importarea costurilor din Facebook in Analytics.

4. Coduri de retargeting (AdWords & Facebook)

Trebuie sa adaugi in site codul de remarketing pentru AdWords (chiar daca ai respectat punctul 1) pentru a putea face campanii de remarketing in motorul de cautare. De asemenea, neaparat trebuie sa adaugi si codul de retargeting din Facebook pe site pentru a-i retargeta aici.

5. Constuieste liste de retargeting

Da, suna si asta destul de… silly 🙂 Dar sunt multi advertiseri care „fac” liste de retargeting: all visitors. Ceea ce este total gresit, aproape degeaba. Este nevoie de liste segmentate, in functie de comportament si categorii de produse/servicii vizitate.

6. WebMaster Tools

Daca nu vrei sa te complaci cu (not provided) si in plus vrei sa vezi erorile de crawling + alte lucruri utile. Construieste-ti un cont de WebMaster Tools si vei fi salvat din multe situatii neplacute search engine-related.

7. Conversion Pixel

Adauga un cod de conversie pe Facebook (pentru AdWords e din punctul meu facultativ; poti importa un goal din Analytics). Este foarte util pentru ca in pasul 2 sa faci campanii conversion oriented care (din cate am testat) aduc rezultate mai bune.

8. Foloseste lookalike & similar audience

Dar nu pe audiente generale precum all visitors. Pe audiente ceva mai specifice (de la o categorie de produse + time on site pana la liste similare pe cei care au convertit). Principiul cine se aseama se aduna functioneaza.

9. Pagina dedicata pentru micro conversie

Fie ca vorbim de abonarea la newsletter, crearea de cont sau orice alta micro conversie, trebuie sa ai un landing page dedicat in care sa ii raspunzi utilizatorului „what’s in it for me”

10. Adauga adresele de mail in Custom Audience

Si pentru ca am vorbit la punctul anterior despre adrese de e-mail, aici e locul in care le poti folosi. Pe langa newsletter, si in Facebook poti targeta in functie de adresa de email si ar trebui sa ai o strategie de comunicare/promovare cu acest segment.

Acestea ar fi lucrurile estentiale, de bun simt, pe care ar trebui sa le ai cand vrei sa pornesti o campanie de promovare. Incepand de la lucruri ce tin de tracking pana la lucruri ce tin de premise ce pot duce la rezultate extraordinare.

Si inca ceva, BONUS!

10+1. Testeaza mereu produse noi

Google, Facebook, LinkedIn, toti vin cu produse noi. Testeaza-le din doua motive: avantajul de a fi primul care face acel lucru si beneficiile pe care ti le ofera platformele pentru a testa acel lucru (costuri mai mici, rezultate mai bune, etc).

Daca risti poate castigi. Daca nu risti, sigur nu castigi!

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

2 thoughts on “10 must have-uri cand incepi o campanie de promovare

  1. Foarte bune recomandarile, atat cele de baza cat si cele, poate ceva mai specifice pentru cei aflati la inceput de drum in promovarea online. Ar trebui tiparite si lipite pe peretele din fata fiecarui marketer.

    1. multumesc pentru aprecieri, Mihai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *