Revin cu primul articol din seria dedicata optimizarii campaniilor. Astazi vorbim de optimizarea in functie de conversii.
Multi spun ca este o provocare sa incepi o campanie AdWords. Da, poate este asa insa o provocare mai mare apare atunci cand vrei sa optimizezi o campanie in functie de conversii. Cum faci? De unde o apuci? Cum stabilesti criteriile de optimizare? Ce opresc? Ce dezvolt? La cate conversii dezvolt/opresc? Sunt doar cateva intrebari care ii trec prin minte celui care este in fata contului de AdWords.
Stiu, pare abastract. Hai sa vorbim putin mai concret. Care sunt pasii pe care trebuie sa ii faci cand vrei sa optimizezi o campanie in functie de conversii? In primul rand stabilesti benchmark-uri, apoi limitezi zonele unde rezultatele nu sunt foarte bune si dezvolti plaja de cuvinte cheie sau categoriile de produse care aduc profit prin intermediul AdWords.
Hai sa le luam pe rand.
Pasul 1: Stabilirea de benchmark-uri
Este necesar sa iti creezi benchmark-uri inainte de a incepe sa optimizezi campania. Astfel, renuntand la pseudo-optimizari de genul “cred in cuvantul asta” sau “eu asa caut” vei putea stabili obiectiv cuvintele cheie / grupuri / campaniile care au performat si care nu.
Cum stabilim benchmark-ul?
In primul rand, trebuie create diferite benchmark-uri la diferite nivele. Unul la nivel de cont, pe care il vezi cum intri in campania AdWords. Mai apoi la nivel de campanii, grupuri si cuvinte care au convertit. Astfel, vei avea date care te vor ajuta la urmatorii doi pasi: limitarea si dezvoltarea campaniei AdWords.
In urma acestor benchmark-uri vei sti care este costul pe conversie mediu, care este numarul de clickuri pe care o campanie / grup / cuvant cheie trebuie sa le obtina pentru a face o conversie si astfel vei putea lua decizii. Ce nu a ajuns la acea suma de clickuri pentru a converti nu iei inca nicio actiune. Ce a trecut de acel numar de clickuri poti lua doua decizii: limitezi sau dezvolti, in functie de rezultate. Mare atentie! Stabileste benchmark-uri la toate nivelele: cont, campanie, grup si cuvant cheie. Nu opri o campanie care ca nu a convertit. Poate trebuie sa opresti doar un cuvant cheie sau un anumit grup.
Pasul 2: Limitarea campaniei AdWords
Dupa ce am stabilit benchmark-urile campaniei nostre deja lucrurile stau mult mai simplu. Pasul 2 este cel legat de limitarea campaniei. Cum faci acest lucru? Tot ce trece peste benchmark si nu a convertit inseamna ca nu este un cuvant performant. In care obiectivul tau este o anumita rata de conversie sau un anumit cost pe conversie atunci decizia ar fi sa opresti acel cuvant cheie / grup / campanie. Mare atentie! Daca ai optimizat prea mult campania si ajungi acum la un consum de sub 50% fata de ceea ce ai avut inainte inseamna ca poate ai luat-o de la inceput in directia gresita. Ajuta-te de grupurile care au convertit si ia-o de la capat. Dezvolta in directii noi campania.
Pasul 3. Dezvoltarea campaniei AdWords
Ai stabilit benchmark-ul, ai limitat campania acolo unde nu converteai deci ce a mai ramas? Sa dezvolti campania in directia in care a mers foarte bine. Ai deja o plaja de cuvinte cheie care au convertit; tot ce trebuie sa faci acum este sa le dezvolti si mai mult. Mergi mai specific, urmareste search term-urile vezi care sunt patternurile care au convertit si mergi mai departe. Dezvolta lista de cuvinte cheie, analizeaza ce anunturi au functionat mai bine si imbunatateste anunturile.
E simplu. 1, 2, 3 si ai campania optimizata. Nu sunt 10, nu sunt 7; sunt doar 3 pasi simpli care te ajuta sa dai la o parte toate prejudecatile si sa optimizezi cu adevarat costul pe conversie al campaniilor Adwords.