Posted on Leave a comment

Cum optimizezi o campanie AdWords?

Inainte de a vorbi despre optimizarea campaniilor AdWords cred ca ar trebui sa intelegem mai bine ce inseamna optimizare. Optimizarea unei campanii nu inseamna strangularea consumului sau opritul intr-o veselie a campaniilor, grupurilor sau cuvintelor cheie care nu au convertit.

Optimizarea campaniilor AdWords inseamna in primul rand validarea premiselor de la care ai plecat la inceput de catre utilizator. Orice campanie are proportia ei mai mica sau mai mare de subiectivitate. Prin optimizarea campaniilor dai la o parte toate prejudecatile de la care ai plecat si dezvolti campania in directia in care dicteaza utilizatorul.

Am facut campania, i-am dat drumul dar cum o optimizez? Cum imi optimizez investitia in Adwords? O intrebare simpla; raspunsul poate dura si cateva ore.

Si totusi… cum optimizam o campanie Adwords? Sunt cateva lucruri la care ar trebui sa te uiti cu atentie atunci cand optimizezi o campanie. Mai exact, exista mai multe tipuri de optimizare:

1. Optimizare la nivel de cost pe conversie

Aici trebuie sa identifici care sunt zonele unde consumi un buget mare insa costul pe conversie nu este profitabil si sa dezvolti zonele unde costul pe conversie este unul bun si care poate fi scalabil.

2. Optimizare la nivel de interval orar

Aici poti optimiza campania atat in functie de orele de afisare a anunturilor dar si in functie de zilele saptamanii.

3. Optimizare la nivel geografic

Ce zone au convertit cel mai bine? Se vinde mai bine in Oltenia sau in Crisana? Bucovina sau Dobrogea? Analizeaza geografic si optimizeaza campania in functie de zone geografice.

4. Optimizare la nivel de device

Mai nou, campaniile enhanced iti ofera oportunitatea de a te afisa pe toate dispozitivele (desktops, tablete si smartphones) care functioneaza mai bine? Pe care marim gradul de expunere?

5. Optimizare la nivel de anunturi

Testeaza de la inceput cel putin 2 anunturi pe fiecare grup. Dupa 30 de zile trage primele concluzii. Care cuvinte au performat mai bine?

Fiecare din acest tip de optimizare iti poate proteja investia in Google Adwords si aduce rezultate cu mult mai bune. In urmatoarele articole voi vorbi despre fiecare din acest tip de optimizare detaliat.

Stay tuned! 🙂

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *