Ai facut primul pas. Ai o pagina pe Facebook. Acum vrei sa cresti audienta din jurul ei. Cum faci? Facebook Ads este primul raspuns care iti vine in minte. Dar ce tip de ad folosesti pentru promovarea paginii?
Obiectivul #1: cat mai multi utilizatori sa dea like paginii.
Pentru a indeplini primul obiectiv cel mai indicat tip de ad este vechiul si traditionalul Facebook Ads. Anunturi de tip poza + text (25 de caractere in titlu si 135 de caractere in text). Adul trebuie sa fie cat mai explicit; in primul rand trebuie sa ii transmiti cine esti tu si ce vrei de la el. Dar mai ales what’s in it for him; de ce ar trebui sa dea like?
Pentru a nu avea doar un simplu like ci un utilizator care sa faca parte din viitoarea ta comunitate sunt foarte importante segmentarile audientei. In primul rand ai segmentarile socio-demografice care te ajuta sa gasesti barbati sau/si femei de o anumita varsta, singuri sau casatoriti, cu studii superioare sau nu, care se afla intr-un anumit oras sau in toata tara si lucreza la o anumita companie sau industrie. Dar mai importante sunt segmentarile in psihografice; cele care pot transforma un utilizator dintr-un numar care formeaza reachul campaniei tale intr-un membru al comunitatii tale. Poti astfel sa targetezi dupa interesele pe care acesta le-ar avea, interese ce le poti gasi si in valorile brandului tau.
✔ Tip: targeteaza utilizatorii care nu au dat like paginii tale. Ar fi redundant si chiar suparator sa ii apara unui utilizator care a devenit fanul paginii tale indemnul de a da like din nou. 🙂
Obiectivul #2: cat mai multi utilizatori cu aceleasi interese
Ai trecut de primul pas; ai reusit sa aduni un numar de likeuri, pe cat posibil relevante pentru pagina ta. Dar acum intervine si dilema; cum cresti numarul likeurilor pe pagina ta dar calitatea utilizatorilor ramane aceeasi?
Raspunsul este intr-un proverb romanesc: cine se aseamana, se aduna. Asa ca acum e timpul pentru Page Like Story. Mult mai putin spectaculoase insa foarte eficiente. Formatul este cat se poate de simplu; thumbul, numele paginii si unul sau mai multi prieteni vor aparea in partea din dreapta prietenilor celor care au dat like. Direct din ad, simplu, mergand doar pe increderea prietenilor poti sa dai like.
Acest tip de aduri sunt recomandate pentru ca sansele ca prietenii celor care au dat like sa aiba aceleasi interese este foarte mare. Asa iti maresti baza de likeuri si nu pierzi nici din calitate. Bineinteles, daca ai facut o segmentare riguroasa in prima etapa de viata a paginii tale.
✔ Tip: Si aici poti segmenta in functie de interese insa poti avea un public mult prea restrans; nu toti si-au adaugat/actualizat lista de interese.
Obiectivul #3: Feedback din partea comunitatii
Goana dupa likeuri a luat sfarsit. Obiectivul nu mai este adunarea a cat mai multor likeuri ci dezvoltarea comunitatii pe care ai creat-o in urma segmentarii a celor care pot avea sansa de a fi atinsi de adurile tale.
Acum obiectivul este dezvoltarea comunitatii si interactiunile acestora cu paginile. In acest moment nu prea mai ai ce face cu primele doua tipuri de aduri; acum este timpul pentru Page Post Ad. Prin acest tip de ad poti promova statusurile pe care le updatezi pe pagina ta. Acest tip de ad iti ofera posibilitatea de a controla adurile pe care vrei sa le promovezi.
Aici publicul tinta se modifica; nu mai targetezi utilizatori care nu au dat like ci doar pe cei care sunt deja fanii paginii tale. Astfel poti da un imbold utilizatorilor sa interactioneze cu mesajele promovate de tine, sa creasca numarul celor care vorbesc despre pagina ta si indirect chiar sa creasca numarul de likeuri. De aici cresterea poate fi organica. Singurul obiectiv fiind promovarea statusurilor catre comunitatea existenta.
✔ Tip: Foloseste Page Post Ad si nu Page Post Like Story; primul iti ofera controlul statusului promovat, cel de-al doliea nu. Doar nu ai vrea sa promovezi pe banii tai ultimul single Rihanna pe care din impuls l-ai postat si pe pagina de Facebook, nu?
Acum pagina ta este la maturitate. Page Post Ad este de acum jumatatea ta pana la finalul vietii; cu acest tip de ad vei trai si vei dezvolta ceea ce ai deja. Traditionalul Facebook Ads mai poate interveni punctual, ca o amanta, doar atunci cand vrei sa spice up a lil bit relatia cu fanii sau cu cei care nu au dat inca like (un concurs, produs nou, lansarea unei aplicatii, etc). Iar Page Like Story ramane doar pentru cei care nu se satura niciodata; sau au sufletul mereu tanar. Viata unei pagini pe Facebook pare destul de complicata, nu? 🙂