Posted on Leave a comment

Comunicarea de criza in mediul online (I) – Cum te pregatesti pentru o criza?

Criza de comunicareCrizele sunt de mai multe feluri si din ce in ce mai complexe. Fie ca sunt provocate din interior, situatii mocnite ce explodeaza la un moment dat, pornite din factori externi umani sau naturali, orice organizatie si actor social trebuie sa fie pregatit in fata unei crize.

Acum orice criza este inainte de toate si o criza comunicationala iar mai nou, orice criza comunicationala are reverberatii si in mediul online. Siteuri de stiri, bloguri sau retele sociale, toate pot amplifica criza in care organizatia se afla.

Ce poti face pentru a preintampina escaladarea crizei in mediul online? Proactivitatea este cheia. Web 2.0 inseamna in primul rand continutul generat de catre utilizatorii de internet si lipsa controlului asupra mesajului ce este transmis despre organizatia ta.

Pentru a preintampina o criza in mediul online trebuie luate masuri. Prima masura ar fi inventarierea canalelor proprii si audienta catre care comunici mesajele. Mai apoi marirea audientei canalelor proprii existente si dezvoltarea de canale de comunicare noi. Cheia estomparii unei crize pe mediul online reprezinta diversitatea de canale proprii si o comunicarea integrata pe toate canalele organizatiei.

Canalele de comunicare trebuie sa fie cat mai variate si comunicarea trebuie adaptata pentru fiecare canal in parte. Pe langa siteul companiei (elementar) este nevoie si de un blog unde sa fie publicate stirile despre companie. Apoi, organizatia trebuie sa fie prezenta si pe mediile sociale: Twitter pentru a transmite in timp real ultimele noutati, Youtube pentru a incarca materiale video despre activitatile pe care compania le-a intreprins, Flickr sau Picasa pentru a comunica prin fotografii, SlideShare pentru a publica materiale de presa si nu in ultimul rand Facebook pentru a le ingloba pe toate acestea.

Este important sa existe canale proprii pe toate aceste medii insa mai important este sa comunici din timp pe toate acestea. Comunicarea integrata si continua, trimiteri catre celelalte canale proprii si promovarea acestora pot reprezenta cheia succesului pentru o eventuala criza in viitor. Audienta se va mari si va prinde incredere in organizatia ta.

Astfel, in cazul unei eventuale crize, pozitia oficiala a organizatiei tale va putea fi credibila si respectata, nu doar o voce care incearca din rasputeri in al 12lea ceas sa fie auzita si crezuta.

Eu sunt 

General Manager @Mavericks în ultimii 4 ani și tată de mai bine de 2. În rest, nu am nicio altă super putere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *