Posted on Leave a comment

Cum optimizezi o campanie AdWords in functie de intervalul orar?

Cash-pig (1)Revin la seria articolelor dedicate optimizarii campaniilor AdWords. Vorbeam in articolul precedent despre optimizarea campaniilor in functie de costul pe conversie insa un alt aspect important este legat de optimizarea in functie de intervalul orar.

De ce e important sa optimizezi campania in functie de intervalul orar?

Majoritatea clientilor au un buget limitat si nu isi permit afisarea anunturilor pe intreaga zi pentru toate campaniile. Asadar, dupa o anumita ora se pot pierde oportunitati din cauza faptului ca anunturile tale nu se mai afiseaza, bugetul fiind insuficient. Pentru a putea eficientiza la maximum campania si pentru a aduce cele mai bune rezultate cu costuri optimizate ar trebui optimizata campania in functie de intervalul orar.

Bun, si cum facem asta? Si aici, la fel ca la optimizarea campaniilor in functie de costul pe conversie, exista 3 pasi simpli.

1. Testeaza campania cu un buget mai mare

Pentru inceput trebuie sa vezi ce interval orar functioneaza cel mai bine. Acest lucru nu il poti face plecand de la prejudecati (intre ora 02:00 si 08:00 sigur nu cumpara nimeni). Renunta la prejudecati si ofera-i campaniei tale un buget marit (macar 2 saptamani) pentru a putea sa te afisezi intreaga zi, urmand ca mai apoi sa iei deciziile de optimizare.

accelerated

Foarte important, pentru a vedea date exacte cu privire la volumul de afisari si clickuri real pe care campania ta il obtine trebuie sa alegi in setarile campaniei la optiunea delivery method “accelerated”. Astfel campania ta se va afisa de fiecare data cand unul din cuvintele cheie din campanie este cautat in aria geografica aleasa de tine.

2. Analizeaza intervalele orare in care campania s-a afisat

Dupa ce ai testat o perioada determinata campania, ar trebui sa treci la pasul 2, si anume la interpretarea rezultatelor. Este esential as te uiti la orele in care campania a obtinut cele mai multe conversii, insa la fel de important este si costul pe conversie. In cazul in care pe anumite intervale orare ai un cost pe click mare si poate un cost pe conversie la fel de mare, atunci ar trebui sa te gandesti daca vrei cu adevarat sa te afisezi in acel interval orar. Datele le gasesti in tabul Dimmensions.

Dimmensions

3. Dezvolta campania si testeaza din nou

Dupa ce ai vazut in pasul 2 care sunt cele mai bune intervale orare, poate ar trebui ca pe acele segmente orare sa licitezi mai mult si pe cele care nu performeaza sa nu te mai afisezi. Totusi, aceste rezultate sunt obtinute de tine pe o perioada de trei saptamani, intr-o anumita luna, un anumit an. Peste o luna, 3, 6 luni situatia se schimba. De aceea este foarte important sa testezi din nou dupa un anumit interval de timp. Astfel, te asiguri ca nu pierzi nicio oportunitate.

Asa cum spuneam si in articolul anterior, e simplu. Doar 3 pasi simpli pentru a eficientiza si mai mult campaniile tale AdWords!

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *