Tocmai ai deschis un restaurant in Bucuresti. E frumos, e visul oricaruia (cel putin al meu sigur este) dar ce faci pentru a aduce clienti noi in restaurantul tau?
Ai folosit nemuritoarele flayere, ai meniul zilei & happy hours dar parca nu vine chiar asa multa lume in locatia ta. Urmatorul pas e logic (asta daca nu l-ai facut de la inceput) – treci pe online.
Iti faci un site, o pagina de Facebook si poate un cont de Twitter. E de ajuns? Ce faci cu ele? Hai sa o luam punct cu punct.
Cum ar trebui sa arate site-ul?
Oricat de tentant ar fi ar trebui sa renunti la flash. Am evoluat, totusi. Daca vrei neaparat un site care sa se invarta, sa fie bling – bling si sa aiba efectele speciale din PowerPoint 2000 poti avea unul in HTML5. Cu toate astea, un site de prezentare pe WordPress, cat mai simplu, ar fi de ajuns. Aici trebuie sa ai neaparat poze cu locatia, numarul de telefon pentru rezervare pe toate paginile, pagini dedicate pentru bar si restaurant, o pagina cu evenimente si la contact neaparat o harta cu locatia – cu cat mai explicita, cu atat mai bine. Daca ai si un meniu cu produsele si preturile in format pdf ar fi excelent 🙂
Cum comunici pe Facebook?
Prima tentatie ar fi sa postezi zilnic o poza artistica cu cafea, la pranz o poza de pe google images cu ceva mancare “cu de toate” si seara o sticla de Absolut. Daca si tu crezi ca poti mai mult, atunci incearca o alta varianta.
Incearca sa comunici in functie de ceea ce se intampla in locatia ta si updateaza statusuri autentice. Daca vrei sa comunici ofertele speciale pe care le ai la pranz atunci adauga o poza cu adevaratul meniu al zilei, direct din bucatarie. Si posteaza-l pana in ora 12 pentru ca cei nehotarati sa te aleaga pe tine pentru masa de pranz. Atunci cand ai evenimente, organizeaza unul si pe Facebook si invita-ti comunitatea pentru a veni. Umanizeaza-ti locatia. Nu este doar barul sau restaurantul X. Este mai mult de atat. Sunt oameni care lucreaza acolo. Sunt sigur ca si clientii care vin acolo ar vrea sa o cunoasca pe Dana, ce acare le aduce mereu berea rece sau Mihai, bucatarul care face cele mai bune paste din oras.
Daca ai oferte limitate construieste un Facebook Offer. Este cea mai la indemana metoda de promovare pentru un astfel de business din 2 motive: vizibilitate mare si grad mare de viralitate- oricine alege o oferta va aparea in newsfeed-urile tuturor prietenilor sai. Vine revelionul asa ca poti de pe acum sa te gandesti la o petrecere tematica pentru acest eveniment si sa construiesti un Facebook Offer. Oamenii isi fac deja planuri.
Nu in ultimul rand pagina ta de Facebook trebuie sa fie si locatie. Asa te pot gasi mai usor clientii si poti creste in viralitate si likeuri. Aici ai cativa pasi de urmat pentru a integra locatia ta pe pagina.
Si pentru a exista un efect concret al tutor acestor eforturi, comunicarea pe pagina ar trebui reintregita cu promovarea paginii. Atat pentru a aduna like-uri noi cat si pentru a promova in randul fanilor existenti statusurile, evenimentele si ofertele speciale.
Ce faci pe Google?
Primul lucru pe care ar trebui sa il faci este de a fi prezent pe Google Places. Urmatorul pas ar trebui sa fie legat de Google+. E bine sa fii prezent si aici, in principal pentru o mai buna indexare si inca un canal propriu pe care sa te afisezi pe cautarile de brand.
Mai apoi incepe o campanie de promovare pe motorul de cautare pe cautari legate de brandul localului. Asa vei intelege mai bine ce cauta mai degraba potentialii tai clienti : adresa, evenimentele pe care le organizezi, fotografii, etc. Mai apoi adauga si un cod de remarketing pe site astfel incat vizitatorii care ajung pe siteul tau sa ii poti remarketa cu oferte speciale, comunicari ale unor evenimente punctuale sau reduceri pentru prietenii localului. Aici as putea continua sa scriu inca 500 de cuvinte despre ceea ce ai putea sa faci dar ma opresc la aceste lucruri esentiale.
Folosesti e-mail marketing ?
Daca nu, ar trebui sa o faci. E unul din cele mai vechi canale de comunicare intre branduri si consumatorii finali si ar trebui sa o folosesti. Atentie insa la 2 lucruri. Nu cumpara baze de date (adica nu fa spam) si nu exagera cu mailurile catre abonatii tai.
Ce faci pe Twitter si Foursquare?
Ar fi bine sa fii prezent si aici. Pe langa un cont de Twitter ce ai mai putea sa faci? Pai poti monitoriza si oferi raspunsuri in timp real pe anumite cautari de genul foame, pofta, bere, etc. Sunt destul de multe persoane care intreaba pe Twitter de un loc bun in care sa manance sau sa bea o bere in Bucuresti. De ce sa nu fi tu primul care le ofera o solutie?
Pe Foursquare primul pas este sa iti construiesti pagina cu locatia. Dupa aceea, urmatorul pas este sa completezi un formular pentru a fi administratorul acelei locatii. Formularul il gasesti aici. Mai apoi poti avea oferte speciale pentru cei care dau check-in, sa anunti evenimentele care au loc in locatia ta sau sa oferi discount-uri pentru primarul locatiei, asa incat sa iti fidelizezi clientii.
Te-ai gandit la un brand ambassador ?
Si pentru ca vorbeam de statutul de primar pe Foursquare o buna oportunitate de a creste in vizibilitate ar fi sa cauti un brand ambassador al locatiei tale. In functie de specificul locatiei si de ceea ce poti gasi in locatia ta, poti contacta un blogger care crezi ca s-ar potrivi cu locul tau si sa ii fie acesta a doua casa. Astfel, prin influenta sa poate aduce oameni noi in localul tau si nu in ultimul rand poate fi o locomotiva a promovarii evenimentelor si ofertelor speciale pe care le ai. In acest fel localul tau este uman, are o fata, are o persoana care garanteaza pentru localul tau.
Asa ca daca ti-ai deschis localul grabeste-te sa implementezi cat mai multe din aceste tactici si strategii pentru promovarea localului tau. E frumos si cu world of mouth sau flayere dar ai nevoie si de o promovare constanta, integrata si coerenta. Iar online-ul este solutia.
sau promovezi pe situri dedicate: http://www.cerestaurant.ro