Posted on Leave a comment

Landing page vs. Squeeze page – care-i care?

Mai nou, cand vine vorba de a promova punctual un produs, proiect, eveniment sau idee, toata lumea se gandeste la un landing page. Vreau si eu un landing page! Bineinteles ca in landing page vor sa stranga si o baza de date sau chiar sa vanda acel produs, bilete la eveniment sau sa stranga aderenti pentru nu stiu ce idee.
Si totusi ce este un landing page? Un fel de bun la toate cand vine vorba de o campanie punctuala? Raspunsul este categoric nu. In primul rand exista doua tipuri de pagini web, fiecare cu caracteristicile sale.

Landing page

Dupa cum ii spune si numele, un landing page este o pagina web pe care aterizeaza utilizatorii. Pe landing page nu are loc nicio vanzare, completare de formular sau subscription. Scopul landing pageului este de a prezenta produsul pe care il promovezi, beneficiile pe care acesta il aduce, foto, video, testimoniale sau orice alta modalitate de a comunica produsul. De pe landing page il poti trimite pe o alta pagina unde poate afla mai multe informatii, achizitiona sau orice alta actiune vrei tu ca utilizatorul sa o faca.

Aceasta poate fi conversia pentru un landing page. Dupa ce s-au informat, li s-a parut interesant produsul pe care il promovezi mai apoi vor face pasul catre achzitie.

Landing pageul raspunde la nevoie de informare: what’s in it for me?

Squeeze Page

Aici storci tot ce e mai bun dintr-un utilizator :). Principalul rol al unui squeeze page este de a converti. Si aici este prezentat produsul cu beneficiile lui dar accentul cade pe pret. Aici va aparea pretul, eventual discountul, butonul de comanda acum. Dupa ce utilizatorul a fost familiarizat in landing page cu produsul tau, a vrut mai mult si a ajuns aici. Prezentarea nu mai trebuie sa fie atat de stufoasa. Importante sunt beneficiile pragmatice ale produsului si evidentierea modalitatii de achizitie.

Squeeze pageul raspunde la nevoia de achizitie: why I’m buying this?

Pe langa cele doua modalitati de segmentare a publicului in functie de etapa de achizitie in care se afla mai exista si o combinatie intre cele doua: minisite-ul.

Minisite

Le incorporeaza pe cele doua si aduce in plus si mai multe informatii. Pe langa elementele din landing page cu privire la beneficiile produsului si o prezentare convingatoare, pe minisite se regaseste si o sectiune in care utilizatorul poate converti, la fel ca in cazul squeeze pageului. Tot in minisite mai poti avea informatii in plus despre produsul tau, eventual chiar si preluari de pe alte siteuri / specialisti care vorbesc despre produsul tau. Desi informatiile sunt pentru cei mai multi dintre noi plictisitoare exista printre noi si acest tip de comparator extrem de rational. Tot pe minisite poti vorbi ceva mai detaliat despre compania ta, ce face, cu ce se lauda, etc.

In concluzie landing pageul nu este un minisite. Iar un minisite nu este un squeeze page. Rezulta ca un landing page nu este un squeeze page. Corect?

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *