1 + 1 nu fac 2. Cel putin nu in PPC

Red stage theater velvet drapesIn matematică 1+1 fac 2. În pay per click marketing 1+1 nu fac niciodată 2.

De ce? Pentru ca avem rapoarte diferite în ceea ce privește ce înseamna 1 versus alt 1. Și aici mă refer la 1 user nou vs. 1 user recurent.

1 vizitator nou este un vizitator către care trebuie îndreptate toate luminile, el trebuie să se afle în mijlocul atenției și scena trebuie să fie a lui. Atât scena cât și întreg drumul până la scenă. Trebuie sa îi arăți locul în care vrei să îl aduci, să îi spui de ce îl vrei acolo și să il ademenești, să îi oferi argumente și motive pentru care ar trebui sa urce pe scenă. Pe scena ta.

Pentru 1 vizitator recurent lucrurile stau putin altfel. El a fost pe scenă, a avut momentul său de glorie, însă lucrurile nu trebuie să se oprească aici. Daca vrei ca verbul a ademeni să nu aibă o conotație negativă pentru el, atunci trebuie să îi oferi motive și provocări noi din nou și din nou pentru a urca iar pe scenă. Stagiune nouă, un spectacol cu casa închisă, public select în sală; sunt doar câteva din motivele pentru care un vizitator s-ar reîntoarce pe scena ta.

Revenind la o discuție ceva mai pragmatică și cu mai puține figuri de stil, cele doua tipuri de utilizatori, noi vs. returning trebuie tratați separați. În plus, pay per click marketing oferă foarte multe oportunități de targetare și de ademenire a fiecărui tip de utilizator. Ar fi multe de spus, dar ma voi limita la 3 strategii principale.

În cazul vizitatorului nou, trebuie să te gândești la mesaje cât mai concrete și argumente solide care să nu îl poată face să zică nu. Cand vine vorba de strategii PPC, iată ce poti face ca să îl aduci pe scena ta.

1. Campanii de Display

În primul rând, utilizatorul trebuie sa audă de tine. Dacă nu te cunoaște nu prea are cum să ajungă pe site. Trebuie să te faci auzit și să te gândești cum îl poți aduce pe site, cum poate intra în contact cu brandul tău. Nu vorbim de notorietate; vorbim doar de un prim contact cu site.

2. Campanii de Search

Deja aici nu mai vorbim despre notorietate; este ceva mai mult de atât. Utilizatorul are o nevoie pe care tu o poți satisface. Nu te gândi că ești singurul din piață care îi poate rezolva problema, așadar construiește cu grijă campaniile care targetează nevoile pe care le poți atinge.

3. Campanii Facebook Ads

Pe Facebook ai opțiunea de a targeta cât se poate de specific. Știi cine vrei să urce pe scena ta, aici îl poți găsi foarte ușor. Trebuie doar să adaugi segmentările necesare astfel încât audiența ta să semene cu profilul căutat.

În cazul vizitatorului recurent, lucrurile stau putin altfel. Înainte de a vorbi despre ce poți face și cum îl poți targeta, hai să vorbim puțin despre cum îl ademenești. Sau re-ademenești (pardon my french).

A intrat pe site, a intrat pe o anumită categorie de produse, a făcut o acțiune / mai multe pe site-ul tău. Vezi ce i-a plăcut (știi asta!) și vino către el cu mesaje specifice. Fă-l să se simtă special, în centrul universului; spune-i că îl cunoști, știi ce-i place, știi ce vrea. Oferă-i ce vrea și el va urca iar pe scena ta.

Bun, cam asta legat de mesaj dar ce strategii folosim pentru a-l readuce pe site? Trăiască retargetarea!

1. RLSA

Ai campanii de search dezvoltate; ar trebui să fie doar pentru utilizatori noi, cu argumente pragmatice. Pentru userii care mai caută o dată produsele / serviciile tale e clar că ei încă nu sunt hotărâți. Dar îi poți convinge. Cum? Vorbește-le de brand-ul tău de USP-urile tale și reamintește-i motivele pentru care să te aleagă pe tine. Să performeze pe scena ta.

2. Remarketing  GDN

Aici… sky is the limit. Sau mai bine spus 100 de utilizatori intr-o listă de remarketing. Gândește-te la cele mai nebune scenarii, la cei mai atipici utilizatori si căi petrecute pe site-ul tău și construiește listele de remarketing. 80% din succesul unei campanii de remarketing stă în listele de audiență și mesajele bannerelor. Cu cât mai multe (din amandoua) cu atât mai bine. Un exemplu de listă de remarketing SMART o găsești pe blogul WebDigital.

3. Retargeting în Facebook

Am auzit… și nu o singură dată : “OMG! Am intrat pe booking.com și după aceea pe Facebook am văzut oferta cu hotelul la care am făcut rezervarea!”. Bună ideea, fail la nivel de execuție (ar fi trebuit să îi excludă pe cei care fac o rezervare). Dar efectul de wow apare, ceea ce e bine din două puncte de vedere: crește notorietatea brandului și crește ideea sădită de advertiser drept prima opțiune când vine vorba de rezervări online de hoteluri. Cum spuneam, bună ideea, execuția lasă de dorit. Dar voi puteți face mult mai bine decât booking.com. Liste specifice de audiență, pe categorii, excluderi pe cei care au intrat pe o pagină sau nu au intrat pe o anumită pagină, etc. Variante sunt și aici foarte multe.

Așadar, cam aceasta este diferența între 1 și alt 1 în PPC. Lucrurile nu stau ca în matematică. Totul este relativ. Și când vorbesc de relativitate, vorbesc în primul rând de costuri. Trebuie să fii pregătit să investești un anumit buget pentru vizitatorii noi și un alt buget pentru vizitatorii recurenți.

Pentru că așa-i în business. Online sau offline.

O stradă cu vad nu garantează clienți în magazin. Clienți în magazin nu garantează vânzări. Un client care cumpără nu înseamnă că va mai cumpăra de la tine.

Un magazin pe o nișă bună nu garantează un boom de trafic. Un magazin cu prețuri bune și o nișă bună nu garantează vânzări. Iar un client care cumpără de pe site-ul tău te poate uita foarte ușor.

Important este cum îți faci planul de business. Cât de tare vrei să strigi în stradă la început de drum astfel încât tot mai mulți oameni să te audă. Ce faci după ce oamenii îți calcă pragul? Și mai important, ce faci după ce oamenii au cumpărat de la tine? Trebuie bugete diferite, arme diferite de PPC și mesaje diferite.

Nu uita totuși. Cu toții vrem pe scenă. Unii o spun, alții doar se gândesc la asta. Cu toții vrem să fim în centrul atenției și să credem că totul se învârte în jurul nostru. Prin campanii PPC poți face asta foarte ușor. Important este cum pui în scenă ideea de a-i oferi scena ta.

One response to “1 + 1 nu fac 2. Cel putin nu in PPC”

  1. Doru R says:

    Foarte bine spus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *