Posted on 2 Comments

Scorul de calitate Facebook

emc2Pe 11 februarie Facebook a anuntat si el un scor de calitate. Anuntul oficial este aici. Este o incercare de stabilire a unor criterii prin care se ofera o nota anunturilor tale pe Facebook dar din punctul meu de vedere nu este si o reusita. Este un prim pas dar Facebook mai trebuie sa faca multi altii.

De ce cred ca este doar o incercare?

1. Factorii care influenteaza scorul de calitate nu sunt clari

Chiar spre ambiguu. Cum pot eu sa am un anunt cat mai relevant? Facebook spune prin engagment-ul ad-ului si feedback-ul negativ pe care il primesc. Ok, engagement, are logica, pentru page post engagment si alte ad-uri in care promovezi lucruri within Facebook. Argumentul engagement-ului pica atunci cand avem anunturi de tip clicks to website cu afisare in right hand side. Acolo nu ai cum sa interactionezi (Facebook engagment) cu userii. Ei parasesc platforma si Facebook nu mai stie nimic despre acel user. Ramane feedback-ul, nu? Dar ai doar feedback-ul negativ din pacate. Cei care convertesc, nu conteaza vreun pic?

2. Exista factori care pot influenta scorul de calitate dar nu sunt mentionati

a. CTR

Poate unul din cei mai importanti factori cand vine vorba de relevanta (despre care tot vorbesc ei in articol). Dupa ce am citit articolul am cautat pe pagina “CTR” “click through” si nimic. Un pic dezamagitor

b. Conversions/actions

Exista modalitati de monitorizare a performantei campaniei. Si cand spun performanta spun mai mult decat relevanta. Avem coloana de Results (page likes, clicks to website, post engagments, app installs, conversions, etc). De ce acesti factori care vorbesc foarte mult despre performanta si relevanta nu sunt luati in calcul. Rezultatele nu sunt… relevante?

c. Audienta targetata

E aproape un adevar general valabil. O audienta foarte bine segmentata, o nisa specifica in marea audienta Facebook iti poate aduce super rezultate. Ca sa nu mai vorbim de relevanta. De ce audienta targetata nu este un factor in stabilirea scorului de calitate (macar cel initial)? Sau se recomanda targetarea unui segment de public foarte relevant de 18-65, all sexes, all country? 🙂

3. Segmentarea calcularii scorului de calitate in functie de tipul anuntului

Spre deosebire de alte platforme de advertising, Facebook a inovat in ceea ce priveste tipurile de anunturi si rezultatele diferite pe care le aduce fiecare din acest tip de anunt. De ce nu exista un calcul diferit pentru fiecare tip de anunt daca fiecare are un alt rezultat?

Concluziile sunt doua. Nu ma asteptam la o formula exacta, nu e cazul; nici AdWords nu are o formula exacta dar este totusi mai aproape de un scenariu logic prin care un specialist poate sa isi optimizeze campania. Acest scor de calitate este mai degraba un semnal pe care Facebook vrea sa il transmita decat un lucru de facto. Facebook vrea sa intre si el in discutia legata de relevanta. Vrea si de aici o felie 🙂

Sursa foto.

2 thoughts on “Scorul de calitate Facebook

  1. Interesant articol si iti inteleg frustrarea, dar in acelasi timp ma bucur ca ne-au mai dat o jucarie. Referitor la modalitatea de calcul, au ceva detalii pe pagina de suport unde spun ca “engagement-ul”, numit de ei feedback, nu se refera strict la share, like, comment, ci depinde de obiectivele anuntului. Asta poate include si click-uri, conversii, page likes, e.t.c. Aici este o prezentare a unui tip (PMD) care la slide-ul 9 explica sistemul de bidding folosit de Facebook, sistem care pare destul de obiectiv. Referitor la Ei parasesc platforma si Facebook nu mai stie nimic despre acel user., ma tem ca butoanele de like, share, likebox, pixelii de retargeting/conversie prezente pe site, sunt exact pentru tracking extern. Pe scurt, eu cred Facebook a intrat puternic in zona de performance marketing, contrar opiniilor unor specialisti si ca il recomand ca second-best. Cheers!

  2. Buna prezentarea, merci de link 🙂 Am tot auzit de formule de calcul ce iau in calcul peste 100 de factori insa relevanta nu e una din ele. In fine, eu sunt de parere ca este 80% PR 20% scor de calitate.
    Era si inainte acest scor de calitate, acum s-au gandit ca ar da bine sa dea un press release despre acest algoritm si cum veti plati voi mai putin pe Facebook daca aveti anunturi relevante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *