Ca în orice dimineață, la cafea, scrollam pe Facebook și am văzut acest anunț.
Un anunț foarte bun, care își îndeplinește rolul de hook, de cârlig pentru audiența targetată. Are ceva informații și intrigă; m-a prins. Focus pe produs în vizual, evidențiate beneficiile legate de avantaj client și garanție. La copy mai oferim 2 beneficii, de echipare + din nou accent pe avantaj client. Întrebarea închisă din titlu e puțin periculoasă ‘vrei o mașină nouă?’ pentru că oricând pot spune NU și să scrollez mai departe.
Dar am dat click. Am ajuns pe site.
Sau nu. Nu am ajuns pe site. De aici fricile mele m-au cam oprit să convertesc.
1. Brand trust. Numele domeniului
Am ajuns aici:
Nu pe site-ul peugeot.com.ro, site-ul de brand al Peugeot în România. 1616.ro este un site reliable? Oare nu este doar un scam, o modalitate de a-mi fura datele? Numele, telefonul și adresa mea de mail se duc oare către Peugeot sau către… către cine? Am căutat domeniul și e un butic de design.
În ciuda acestui impediment mi-am depășit această frică și am mers mai departe. Înțeleg că probabil au avut anumite limitări cu platforma globală și în plus au UTM-uri pe link. E un plus. Vreau să aflu mai multe.
2. What’s in it for me. Nu e în primul ecran.
Landing-ul arată așa.
Ok. Ce avem noi aici? Mașina cât toate zilele, modelul și tagline-ul. Niciun beneficiu pentru mine. Nu m-ai convins cu nimic. Mașina o văzusem și în anunț. Da, nu am cea mai mare rezoluție, dar pentru 1440×900 ar fi trebuit să îmi oferi ceva mai mult. Noro că folosesc două monitoare am comutat pe monitorul 2 și abia pe rezoluția monitorului auxiliar văd puțin din beneficiul de avantaj client.
Fie, aleg să scrollez. Deși dacă eram grăbit aș fi făcut deja bounce pentru că nu îmi comunicau niciun beneficiu în primul ecran. Mai ales că pe mobile landing page-ul arată mult mai bine. Alt plus. Să nu mai zic de acl click to call din dreapta sus. Music to my ears. Nice.
3. Preț. Și totuși… cât costă mașina asta?
Nu e un secret pentru nimeni că suntem un popor sensibil la preț. Devalorizări, inflație galopantă, sărăcie și mentalitățile comuniste ne-au învățat să ne uităm la preț. Nu înseamnă că sutnem foarte informați sau că alegem cel mai bun produs din perspectiva raportului calitate/preț dar ne simțim comfortabil când vedem prețul. Vreau să știu cât trebuie să îți dau. Nu zic că e mult sau puțin, dar vreau să știu. Nu apare această informație. Doar avantaj client. 3240 EUR mai puțin dintr-un total de 10.000 EUR? 15.000 EUR? 20.000 EUR? Cât economisesc? 32%? 16%? sau 8%? Eu traduc beneficiul de avantaj client și așa.
Nu primesc toată informația în acest landing page și dacă nu mi-ar fi luat ochii modelul mașinii aș fi părăsit în acest moment landing page-ul. Bun. Noroc cu mașina. ‘Fac asta pentru că e un Peugeot!’ mi-am zis în minte. Am făcut un exercițiu de imaginație și am încercat să mă pun în pielea unui Peugeot lover și am mers mai departe.
4. Focus. Prea multă libertate duce la pierderea determinării
Hai să fac un test drive. Să vedem ce poate această mașină. Îmi place că e un formulat simplu; nume-prenume (deși poate le-aș fi spart în 2 pentru a putea comunica mai apoi pe email cu el ceva mai personal, adresându-mă cu prenumele lui), adresă de mail, telefon și dealer. 4 câmpuri, doar strictul necesar. E foarte bine.
Îl completez și când să dau click atention span-ul meu de mărimea unui raton urbanizat s-a dus. Departe. Uhh! Încă un buton!
Pe ce să apăs? Pe ‘mă interesează oferta’ sau ‘descoperă ofertele speciale’. Păi… asta nu era o ofertă specială? Dacă există altceva mai bun? Mai ales că sunt fan Peugeot, așa cum am stabilit mai sus, poate vreau să găsesc oferte mai bune și la alte modele. Renunț la acest LP și dau click pe ‘descoperă ofertele speciale’. Și uite așa s-a dus conversia, pierzându-mă într-un site de oferte al unui dealer Peugeot.
Nici aici nu avem domeniul peugeot.com.ro dar nu mai intrăm în detalii și analiză pe acest landing page. Ce bine că s-a deschis totuși în tab nou și mai am încă tab-ul cu primul landing page și datele mele. Așa că decid să revin. Mi-a plăcut prea tare mașina și vreau să o și conduc.
5. Asterix. Extra condiții
Când să apăs pe butonul ‘Mă interesează oferta’ văd mai jos informațiile. Mult doritele informații de la punctul 2 le găsesc aici. Mai degrabă limitări.
Pot avea avantaj client de 3420 EUR doar dacă aleg un leasing financiar printr-o singură bancă (lipsesc informații suplimentare – ce condiții de creditare sunt) și doar pentru 2 modele (lipsesc informații suplimentare – care sunt cele 2 modele? Ce echipări au? Sunt fan Peugeot, dar parcă nu sunt unul atât de fanatic încât să știu pe dinafară echipările fiecărui model). Da, dacă mă gândesc mai bine parcă nu aș mai vrea o mașină nouă în aceste condiții. Sau îmi e frică de necunoscut și nu merg mai departe. Dacă ar fi avut niște ancore către informația care contează cu adevărat (condițiile de creditare, cele 2 modele) poate aș fi dat click.
Și totuși, am zis că anul acesta să analizez mai mult experiențele și nu să pun accentul doar pe bani și bunuri. Așa că, what the hell, aleg să trimit datele. Vreau să văd cum va fi experiența în showroom.
Pentru că sunt fan Peugoet, nu? 🙂
More of this, I say.
GG, Dragos!
Ultima data la service mi s-a spus: sa-ti iei orice numai masini frantuzesti, nu.