Acesta este un guest post de Elena Gherasim. Elena este Marketing Manager & Business Developer la DASHA Online și este printre primele magazine online care au implementat soluția de Google forwarding number. Mai jos este un tutorial complet plus o scurtă parte de concluzii și interpretare a datelor acestei soluții.
Conform raportului oficial GPeC privind cumpărăturile online în România, în 2015, dintr-un total de 11 milioane de utilizatori de Internet, 6,7 milioane de români au plasat cel puțin o dată o comandă online. Mai mult decât atât, 1,4 milioane de români au cumpărat online prin intermendiul unui dispozitiv mobil (smartphone sau tabletă). Sunt statistici promițătoare pentru piața ecommerce din România și dovada faptului că și la nivel de marketing și expertiză marketerii români sunt tot mai buni.
Cum facem însă să monitorizăm întru totul eficiența acțiunilor de marketing întreprinse, cum putem analiza și contoriza și comportamentul consumatorilor care nu comandă online, dar ajung la noi prin intermediul canalelor de promovare pe care suntem prezenți? În mod particular, discuția de azi este despre cum contorizăm eficiența campaniilor PPC din AdWords, din punct de vedere al conversiilor efectuate telefonic, ca urmare a interacțiunii utilizatorului cu unul din anunțurile noastre.
Google forwarding number – soluția pentru monitorizarea conversiilor telefonice din Adwords
70% dintre cei care efectuează căutări de pe dispozitivele mobile ajung să contacteze telefonic un business direct dintr-un anunț AdWords, conform Google. Pe lângă aceștia, este posibil ca o bună parte dintre cei care ajung în call center să fi fost direcționați către website prin intermediul unui anunț sponsorizat.
În acest context, monitorizarea cât mai exactă conversiilor telefonice din AdWords reprezintă un indicator important pentru măsurarea eficienței campaniilor PPC, la nivel de performanță și ROI.
De câteva luni România a fost adăugată pe lista celor 19 țări la nivel global în care opțiunea de Google forwarding number este disponibilă în conturile de AdWords. Importanța acesteia este dată de faptul că îți permite să monitorizezi nu doar detalii specifice despre numărul, data, durata, sursa apelurilor telefonice generate prin intermediul extensiilor de apel și al anunțurilor cu numere de telefon, ci și numărul conversiilor efectuate datorită acestora.
Cum funcționează Google forwarding number?
Pentru a putea activa numerele de telefon de redirecționare Google în anunțurile tale AdWords și pe website, în primul rând este necesar să inserezi în site scriptul specific de la Google. Acesta este disponibil în tabul Tools, în momentul în care încerci să setezi monitorizarea conversiilor telefonice:
Cum monitorizezi conversiile telefonice din AdWoords cu ajutorul Google forwarding number?
Există două surse din care poți urmări conversiile telefonice venite din anunțurile AdWords:
a. Extensiile de apel – fie că anunțurile tale au deja extensie de apel sau nu, în momentul editării/setării acesteia este necesar să bifezi în ambele cazuri opțiunea „Show my ad wit – A Google forwarding phone number and use call reporting”.
b. Apeluri de pe website – datorită numărului generat dinamic pe siteul tău, utilizatorii direcționați din anunțurile AdWords care sună pentru a plasa o comandă vor putea fi contorizați drept conversii în contul tău AdWords
1 – Google forwarding number
2 – Număr de contact static
Poți vedea sumarul conversiilor telefonice din AdWords în secțiunea Tools > Conversions. Acolo apelurile venite din extensii sunt contorizate în Calls from ads, iar cele venite din Google forwarding number de pe site sunt monitorizate în Website calls.
Pentru a vedea detalii despre ora și durata apelurilor, statusul și tipul (din click pe icon de apelare sau formare manuală a numărului) apelurilor venite prin Google forwarding number accesează tabul Dimensions > Call details din meniul View:
Pentru detalii legate de numărul afișărilor unui Google forwarding number în extensiile de apel aferente anunțurilor tale sau pe website, precum și pentru a vedea numărul exact al apelurilor (indiferent de dispozitiv sau de modalitatea de apelare), adaugă coloanele Phone impressions și Phone calls în taburile de raportare pe campanii. Pentru detalii suplimentare, poți adăuga și coloana Phone call conversions, dar ține cont de faptul că aici sunt contorizate doar apelurile realizate prin tastarea manuală a numărului generat dinamic, cu o durată mai mare decât cea setată de tine în momentul setării conversiilor telefonice.
Primele concluzii după primele două luni de monitorizare a conversiilor telefonice din AdWords cu ajutorul Google forwarding number:
– În campaniile de search numărul afișărilor numărului de redirecționare Google este apropiat de numărul afișărilor totale pe campanii.
– Numărul de apeluri efectuate este mic în comparație cu numărul de afișări și cele mai multe apeluri se efectuează pe campania de search branding.
– În amândouă lunile numărul conversiilor pe Calls from ads este aproximativ 1/4 din numărul conversiilor pe Website calls, ceea ce înseamnă că majoritatea utilizatorilor decid să sune pentru a plasa o comandă după ce vizitează siteul, și nu doar după o simplă interacțiune cu anunțul.
– Conform datelor din Tools > Conversions, în prima lună de monitorizare 60 din totalul de 61 de comenzi telefonice (conform Google Analytics) efectuate au fost datorate anunțurilor AdWords. În a doua lună de monitorizare dintr-un total de 146 de comenzi telefonice, 48 au fost plasate ca urmare a interacțiunii utilizatorilor cu un anunț AdWords.
Așadar, implementarea funcționalității Google forwarding number este una dintre acțiunile necesare pe care trebuie să le faci pentru a avea o perspectivă cât mai clară asupra rezultatelor și beneficiilor pe care campaniile de AdWords le aduce businessului tău. Tu ai implementat Google forwarding number?
Binevenita infomatie! Sunt atatea setari in adwords de am impresia ca nu o sa le stiu niciodata pe toate. 🙂
Se pot face aceste monitorizezi pentru conversiile telefonice doar din campaniile Call Only?
Loredana, monitorizarea acestor conversii se poate face din orice tip de campanie, nu există limitări doar pentru campaniile call only. De altfel, niciunul din exemplele date de mine în articol nu este din campanii call only. Sper că am fost de folos, zi faină! 🙂
Foarte.
Multumesc.
pot*