Posted on Leave a comment

Cum optimizezi o campanie AdWords in functie de device & zona geografica?

Cash-pig (1)Am ajuns la episodul 3 din seria de optimizari a campaniilor AdWords. Am vorbit despre optimizarea in functie de conversii si despre optimizarea la nivel de interval orar.

La fel de important ca primele 2 optimizari sunt si optimizarile in functie de device si zona geografica in care se afiseaza anunturile tale. Sa le luam pe rand totusi.

A. Optimizarea in functie de device (dispozitiv)

Mai nou, cu optiunea de Enhanced pentru campaniile AdWords nu mai exista segmentarea in functie de dispozitiv pe care o puteai face la startul campaniei, in setari. Acum dispozitivul nu mai este important (cel putin in viziunea Google). Indiferent daca esti la PC, laptop, tableta sau cauti de pe mobil, campania ta se va afisa (bineinteles, cu unele modificari de nuanta, in functie de dispozitiv).

Si totusi, cum poti optimiza o campanie in functie de device-ul de pe care a cautat utilizatorul?

Pasul 1. Identifica rezultatele in functie de dispozitiv

Bine, bine, optimizam noi campania dar cum putem vedea cum a performat campania pe fiecare dispozitiv? Simplu. Cu 2 clickuri

Optimizare in functie de Device

Pasul 2. Trage concluzii

Daca pana acum nu ai facut nicio modificare care sa implice dispozitivul de pe care se face cautarea, acum ai date dupa care poti trage anumite concluzii. In functie si de volumul de date poti trage anumite concluzii.

Pasul 3. Actioneaza

Acum ca ai analizat datele poti actiona. In tabul de Setting, la optiunea Devices poti modifica preturile de licitatie in functie de performanta pe fiecare dispozitiv. In cazul in care nu ai o varianta optimizata pentru mobil sau nu ai avut conversii de pe acest mediu poti sa nu te mai afisezi pe acest dispozitiv scazi procentul de licitare cu -100%.

Liciteaza in functie de Device

B. Optimizarea in functie de zona geografica

Am optimizat campania in functie de dispozitiv, insa mai exista o segmentare foarte importanta care poate face diferenta intre campanii performante si campanii care aduc rezultate mai putin dorite: segmentarea in functie de zona geografica. Asa cum spuneam, atunci cand incepi o campanie ar trebui sa pleci fara nicio prejudecata. Fraze de genul “cei mai multi clienti erau din Transilvania” sau “clientii cu comenzile cele mai mari sunt din Moldova” nu stau in picioare atunci cand incepi pentru prima data o campanie AdWords. Daca ai un business national, pentru inceput ar trebui sa mergi pe toata tara, urmand ca mai apoi sa optimizezi campania.

Si ce facem pentru optimizarea campaniei in functie de locatie?

Pasul 1. Identifica rezultatele in functie de zona geografica

Datele le poti vedea in tabul Dimmensions, Sectiunea Geographic

Optimizarea campaniilor in functie de zona geografica

Pasul 2. Analizeaza comparativ

Nu trage concluzii pripite de la prima analiza. Nu analiza doar o singura campanie; exporta-ti mai multe rapoarte, pe fiecare campanie in parte + un raport a tuturor campaniilor si abia mai apoi trage concluzii. Analizeaza pattern-uri nu situatii punctuale. In cazul in care o zona geografica nu da randamentul scontat in mai multe rapoarte, atunci poti trece si la actiune.

Pasul 3. Actioneaza (cu grija)

La fel ca la orice optimizare, ultimul pas trebuie sa fie cel in care actionezi. Totusi, nu lua masuri drastice din prima. Poate la inceput ar trebui sa scazi pretul de licitatie pe anumite zone geografice si mai apoi sa le excluzi. Daca vrei sa le excluzi, urmareste cu atentie campania si volumul de conversii pe care le faci fara acea zona geografica. De asemenea, inainte de a lua orice decizie verifica si zona de conversii asistate din Analytics. Se poate ca utilizatorii din anumite zone sa fie un public ceva mai riguros si sa nu faca conversia dorita la prima vizita pe site. Analizand si zona de conversii asistate te asiguri ca nu pierzi nicio oportunitate.

Inca 6 pasi simpli pentru o campanie AdWords cu rezultate foarte bune. Tine cont de acesti pasi si investitia ta in campania AdWords va avea rezultatele scontate.

Eu sunt 

General Manager @Mavericks în ultimii 4 ani și tată de mai bine de 2. În rest, nu am nicio altă super putere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *