Daca acum trei ani erau putini cei care stiau ce inseamna Google AdWords, si mai putini ce inseamna search engine marketing si doar catorva li se aprindea un beculet cand vorbeai de pay per click marketing acum situatia s-a schimbat extrem de mult. M-am bucurat sa vad atat la studentii din Iasi cat si la cei din Timisoara sau Bucuresti, nu Budapesta, nu Budapesta, nu Budapesta, nu Budapesta ca au deja cateva notiuni de baza despre search engine marketing. M-am bucurat mai mult sa vad interesul lor in ceea ce priveste o campanie Google AdWords, cum functioneaza sistemul de licitatie si multe alte intrebari la care pana atunci nici nu ma gandisem. M-am bucurat foarte mult sa vad ca PPC-ul este un acum domeniu sexy. 🙂
In aceasta toamna a fost inceputul  celei de a doua serii de Online Marketing Academy, powered by Google. Ma bucur ca am putut participa ca speaker si la aceasta a doua generatie de viitori specialisti in search engine marketing. Am reprezentat WebDigital alaturi de Ionut Munteanu in acest proces instituit de Google pentru educarea si cresterea pietii de viitori specialisti de profil, doua lucruri in care amandoi credem foarte mult si facem diverse actiuni in aceasta privinta.
A fost o provocare si o mare placere sa port dezbateri despre organic vs. paid sau online vs. offline marketing. Entuziasmul vostru, al studentilor prezenti la cursurile OMA m-a luat prin surprindere. Desi au fost traininguri cu 100 sau 200 de persoane am reusit sa purtam un dialog si sa schimbam multe idei valoroase.
Desi am tinut prelegeri, am si invatat destul de multe lucruri. Am primit o gramada de raspunsuri mai mult sau mai putin tranznite pentru care utilizatorii nu dau click pe anunturile sponsorizate din motorul de cautare, am avut parte de 4 brainstorm-uri fructuoase pentru 4 domenii diferite de activitate (rochii de mireasa, covoare, parchet si aranjamente florale) cu multe cuvinte cheie care nu mi-ar fi trecut prin cap sau care ar anuntul pe care l-ar alege, cel mai clickabil anunt, pe diferite cautari competitive.
Da, am invatat mult dar sper ca si voi ati invatat destul de multe. Am vorbit despre cum construiesti un cont si setezi o campanie AdWords, despre bune practici in anunturile de tip text, despre cum construiesti o lista de cuvinte cheie, cum functioneaza sistemul de licitatie sau despre Google Analytics. Au fost pentru fiecare serie, din Iasi si Timisoara, 16 ore pline de informatie.
Sper totusi ca acest transfer de know how sa nu ramana in amfiteatrele din facultati si sa continuati pe acest drum. Pasul urmator este examenul de Fundamentals (aveti aici un inceput pentru a va sedimenta informatiile primite in cele 4 cursuri), mai apoi sa construiti campanii din ce in ce mai bune si sa ne intalnim in licitatii.
Va tin pumnii pentru examenul de Fundamental si abia astept sa ne reintalnim semestrul urmator. Mult succes!