Posted on Leave a comment

Generatia multitasking

Multitaskingul reprezinta abilitatea unei persoane de a realiza mai mult de un task in acelasi timp (oficial). Dar totusi, e posibil sa faci mai multe taskuri in acelasi timp? Poate, cu greu si in cazuri exceptionale. In cel mai bun caz poti face 2, 3 lucruri dar nu la fel de bine.

MultitaskingCate programe ai deschise in paralel pe la ora 12:00? Poate mai multe browsere, zeci de ferestre deschise, un word, doua trei, exceluri la fel, ceva programe pentru serviciu, poate si un program de editare foto.

Sa zicem ca in total ai peste 30 de mini taskuri deschise. Chiar daca unele sunt personale, altele sunt doar de dixtractie sau pentru serviciu, teoretic ai 30 de taskuri deschise. Esti multitasking. Cel putin teoretic.

Deci multitaskingul e un mit. Cand spui ca esti multitasking esti de fapt prins in 10 lucruri deodata si un inseamna ca le faci pe toate in acelasi timp. Ca-ti place sau nu, avem si noi limítele noastre.

Deci multitaskingul nu te face mai destept. Nu te face mai eficient. Ba dimpotriva. Poate sa iti dezvolte un sindrom care cred ca usor, usor va fi tot mai dezvoltat. Tulburarea comportamentala ADHD. Adica pierderea focusului, lipsa de concentrare asupra unui singur subiect sau asupra unei simple actiuni. Deja efectele multitaskingurile se vad; de cate ori nu ai iesit intr-un bar si pentru ca dadeai check-in ai pierdut sirul conversatiei; sau de cate ori nu ai ramas uitandu-te la ferestrele browser pentru cateva minute pentru a-ti aduce aminte ce vroiai sa faci; ca sa nu mai zic de taskurile pe care ti le-ai propus sa le faci intr-o zi si pur si simplu ai uitat de ele pentru ca te-ai luat cu altele.

Deci multitaskingul e un mit. De fapt, nu prea e pentru noi, oamenii. Deci nu prea suntem generatia multitaskingului. Mai bine zis generatia shuffle-ului printre ferestrele browserului. Dar mai important este sa nu ajungem o generatie tulburata comportamental. Say no to ADHD 🙂

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *