Criza este inevitabila. Din cauze interne sau externe organizatiei in care lucrezi o criza poate lovi oricand. Indiferent ca organizatia ta are ca domeniu de activitate producerea de naturi sau energia nucleara, o criza poate lovi. Partea de prevenire a crizelor este importanta dar ce faci cand totusi criza loveste?
In primul rand, comunicarea in mediul online, pe canalele proprii trebuie sa fie mulata pe comunicarea integrata din cadrul organizatiei. Este important ca persoana care se va ocupa de comunicare sa fie din cadrul organizatiei si nu sa fie externalizat acest serviciu catre o agentie de relatii publice sau digital. O persoana din interiorul organizatiei are cele mai multe informatii si deciziile privind difuzarea unui anumit mesaj pot fi primite mult mai repede. In criza, timpul e cel mai mare dusman al tau.
Monitorizati constant mediul online, in special bloguri, si interveniti cu raspunsuri oficiale in functie de subiectele ce sunt tratate. Nu intrati in polemici, doar exprimati punctul de vedere oficial si aratati-va disponibilitatea de a oferi detalii suplimentare imediat ce dispuneti de mai multe informatii. Pentru a exista o coerenta in transmiterea mesajului elaborati raspunsuri pentru fiecare categorie de probleme ridicate si transmiteti mesajele catre toti cei care ridica problema in cauza.
Pastrati transparenta informatiilor pe care le transmiteti. In prima etapa a crizei oferiti cat mai multe informatii din sursele oficiale (institutiile statului, organe de control, comunicate de presa etc.). Nu cauta doar surse pozitive ci mai degraba informatii cat mai precise. Fiecare din aceste informatii trebuie adaptate la fiecare canal de comunicare; spre exemplu, un material video trebuie adaugat pe canalul de Youtube propriu si mai apoi va fi promovat si pe Facebook sau Youtube. Incearca sa oferi informatii calde pe twitter si foloseste un hashtag pentru situatia creata, astfel incat utilizatorului sa ii fie mai usor sa afle informatii despre situatia in cauza si mai ales, informatiile transmise de tine.
Ofera raspunsuri la toate intrebarile pe care le primiti, in limita informatiilor de care dispuneti. Nu va limitati la postarea unei stiri, raspundeti si la comentariile ce vin mai apoi. Este apreciat un “nu stiu” decat lipsa unei reactii la o intrebare.
In criza, cuvantul de ordine este “comunicare”. Comunicati cat mai mult cu toate publicurile tinta ale organizatiei si monitorizati constant reactiile mediului online. Astfel, criza poate fi depasita si efectele acesteia minimizate.