Posted on Leave a comment

Facebook Fail Ads

Pe oricine ai intreba de Facebook Ads o sa iti spuna ca e foarte usor sa incepi o campanie. Pui un text, urci o fotografie si aia e! Dupa aceea campania merge de la sine.

Multi cred asta si foarte multi fac singuri campaniile. Si uite asa s-a umplut Facebookul de aduri pe care le-as putea cataloga usor in categoria “amatori”.

Am tot strans cateva aduri si o sa vi le arat si voua. As fi vrut sa fac un top dar nu prea ma lasa inima. M-am atasat de ele si toate au ceva aparte; nu as putea face discriminari intre ele. Am observat totusi ca multe din greseli se tot repete si am zis ca mai bine le impart in mai multe categorii. Pana acum am identificat cel putin patru categorii de aduri pentru care poti sa le pui din start eticheta “fail”: aduri care nu transmit nimic, aduri care vor sa spuna prea multe, aduri care nu au inteles ca intre imagine si text trebuie sa existe coerenta si aduri care au gresit adresa; sau mai bine spus targetarea lingvistica si/sau geografica.

1. Adurile zgarcite in detalii

In primul rand sunt cei care cred ca nu e nevoie sa spui foarte multe intr-un ad. Ajunge sa urci o poza in care sa fie logoul companiei si fanii vor veni singuri.

De ce iti ofera Facebook oportunitatea de a comunica in 135 de caractere? Probabil ca e la deruta. Asa au zis cei de la Ferrari.

In orice caz, primul loc in aceasta categorie este ocupat de…. stat.

Mai exact de o institutie de stat care a zis ca ar trebui sa comunice si pe Facebook (jos palaria pentru intitativa) dar a cam dat-0 in bara cand a venit vorba de promovare. Nici nu vreau sa imi imaginez cum arata persoana care a facut adurile. Probabil de o varsta cu mama, total strain in ale mailului si internetului. Asta e, atat au putut ei!

2. Adurile de tip literatura

O alta categorie de inovatori in ale Facebook Ads sunt cei care sunt obisnuiti sa scrie si sa tot scrie. Pentru ei, cele 135 de caractere sunt mult prea putine. Ar fi vrut cel putin un banner interstitial in Facebook in care sa fie un wall of text.

Un exemplu este campania pentru it-academia.com. Au vrut sa transmita totul din titlu dar au uitat ca si titlul unui ad este restrictionat la un anumit numar de caractere.

3. Aduri de tip nuca-n perete

Cei care faceau campanii si aduri de tip text pe Adwords au migrat se pare si pe Facebook. Si nu prea au inteles ei care-i treaba cu imaginea. Ii cam incurca se pare; ei puteau foarte bine sa prezinte produsul si fara imagini.

Si uite asa prezinti ceva in textul adului si imaginea transmite cu totul altceva. E cazul unei cafenele egiptene; te invita sa vezi meciurile la un vin fiert si in poza ai o minge si o bere (cred ca e Haineken). Probabil ca nu a gasit nimic care sa-i placa la google images pe queryul “fotbal si vin fiert”.

Altii in schimb s-au gandit la o alta varianta; de ce sa faci un creativ pentru Facebook cand ai bannere gata facute in alta campanie. Un 300×250 merge pe post de imagine pentru un ad pe Facebook ai spune, nu? Probabil ca cei care au facut campania pentru mojo-themes.com s-au gandit ca oamenii chiar vor da click pe butonul din imagine, nu?

4. Aduri de tip destinatar necunoscut

Cred ca profilul meu este destul de bine structurat si complet pentru a fi segmentat intr-o campanie pe Facebook. Locuiesc in Bucuresti, mai vorbesc engleza si spaniola, sunt absolvent de studii superioare. Cu toate astea vad adurile prietenilor nostrii maghiari destul de des. Nu prea am ce comenta aici pentru ca ma depaseste limba 🙂

Cam acestea ar fi principalele segmentari ale celor care cred si fac campanii pe Facebook; si ce v-am prezentat au fost doar cateva exemple.

Iluzia facilului si internetul plin de sfaturi pentru o cat mai buna campanie de promovare pe Facebook te pot induce usor in eroare. Ce poate fi atat de complicat sa faci o campanie pe Facebook? Un text, o imagine, ceva bani si aia e! Uitandu-ma la aduri nu pot sa nu ma gandesc la rezultatele din campanie. Probabil ca e departe de ei ideea de a te uita la cpc, conxiuni, A/B testing, frequency sau mai departe, bounce rate sau goal.

Apreciez initiativa dar uneori e mai bine sa apelezi la specialisti. Exista, sunt printre noi si o mare parte din ei isi merita banii. Asa transformi un moft/dorinta intr-o investitie. 😉

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *