Posted on Leave a comment

Google Plus vs. Facebook

Saptamana aceasta am fost la Mashable Meet Up in care tema principala a fost mult PR-izatul Google+.  Cum sta treaba cu aceasta noua retea de socializare? La finalul intalnirii am ajuns la concluzia ca este cam… in plus!

Facebook vs Google

Dar ce-i cu acest Google+? Nebunia a inceput de mai bine de o luna de zile, mai exact de pe 28 iunie, cand Google a mai bagat inca o fisa in marele tonomat numit social media. Dupa ce a incercat cu Google Buzz si Google Circles si a dat gres cu amandoua nu s-a lasat. A luat cate putin din amandoua, ceva mai mult din Facebook si a facut Google+.

A inceput la fel ca orice serviciu nou lansat de Google. Pe baza de invitatii. Asta a starnit o mare goana dupa invitatii si a facut ceva buzz la inceput. Dar asta a fost acum o luna. Eu mai am 150 de invitatii pe care le pot trimite dar nimeni nu prea se mai inghesuie sa imi ceara.

Ok. A trecut buzzul, dar ce a ramas in urma? In jur de 6400 de conturi de Google+. Cam putin, avand in vedere sutele de mii de persoane care au cont de gmail si/sau google account (publicul tinta primar din punctul meu de vedere).

Bun, avem 6400 de persoane dar sunt trend setteri care vor aduce dupa ei tot mai multe persoane din segmentul mai larg de public tinta. Dar nu prea se intampla acest lucru. Macar va fi continut de calitate? Nici macar, mai degraba continut duplicat (care fie vorba intre noi, parca era penalizat de Google).

Si prin ce se diferentiaza de Facebook? Ar fi circles, o optiune mult mai lejera si functionala de a transmite continutul doar catre persoanele care ar fi interesate de acea informatie. Hangouts, o optiune care mi se pare cel putin trista; sa faci videochat cu maxim 10 persoane (pentru ca in definitiv asta este). Sparks, o optiune care are o intentie buna, de a urmari toate stirile pe acel subiect, dar in .ro nu este chiar utila. Si cam atat. Mai sunt mici detalii, cum ar fi faptul ca poti share-ui de pe gmail direct pe Google+, poti face drag&drop de pe desktop direct pe Google+ si alte cateva astfel de detalii. Dar nimic spectaculos in rest.

Si prin ce se mai diferentiaza de Facebook? Probabil prin gravele probleme de usability, arhitectura destul de alambicata si accesul dificil la anumite informatii. Este ca un site de anunturi la mica publicitate – mult continut si nu iti iese nimic in evidenta.

Cu toate aceste mari minusuri pe care le are Google+ acesta va fi cel mai mare competitor al Facebook. Nu neaparat pentru ca este o retea de socializare mai buna ci pentru ca are mijloacele necesare de penetrare a maselor: un motor de cautare si un serviciu de mailing pe care foarte multi pamanteni le folosesc.

*datele statistice despre Google+ sunt din prezentarea Andrei de la Mashable Meet Up.

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *