Posted on Leave a comment

KISS sau bate saua sa priceapa iapa

In majoritatea cazurilor, cand vine vorba de strategia unei campanii in online segmentul de audienta e clar: tineri, mediul urban, studii superioare. Si totusi, in ultimul timp publicul din online s-a schimbat foarte mult.

Clienti si consumatori sunt foarte multi. Sunt multi cu studii superioare dar mai sunt si alte categorii de public. Sunt 100.000 de tineri care au picat BAC-ul in vara. Ei nu isi cumpara Samsung Galaxy S III sau nu merg in vacante in afara tarii? Conform trafic.ro, cancan.ro are peste 1 milion de utilizatori unici pe saptamana. Milionul asta de oameni nu isi cumpara un ipad sau nu vor sa ia un credit auto?

Nu vorbesc doar de nevoile de baza din piramida lui Maslow. Si ei, la fel ca tinerii educati din mediul urban vor smartphone-uri si recunoastere sociala in grupul lor de prieteni, fac rate la banci si vor produse de lux, incheie asigurari CASCO, merg in vacante si isi cumpara laptopuri. Pe Facebook sunt acum 4,9 milioane de utilizatori. In perioada lui de glorie Hi5 avea doar 4.2 milioane de conturi in romania. Din audienta Facebook in Romania, probabil 100.000 sunt cei care au picat BACul. O mare parte din acel milion de unici de pe cancan.ro este si pe Facebook.

Bun. Si ce facem? Ii ignoram? Continuam sa comunicam in campanii doar pentru un public restrans? Facem aplicatii complicate in care rata de abandon dupa primii 2 pasi este peste 50%? Dam premii hipsteresti pentru ca strategul si poate si clientul sunt hipsteri (wanna be)? Sau incercam sa adaptam mesajul, sa simplificam aplicatiile si sa comunicam cat mai concret?

Daca te uiti la comentariile de pe Youtube sau, mai nou, chiar unele de pe Facebook observi foarte usor nivelul unei parti a publicului roman. Asta nu inseamna ca in copy trebuie sa ai greseli gramaticale sau sa scrii “k” in loc de “că” sau “Constantza” in loc de “Constanța”. Nici concursuri de likeuri sau sa comunici “da like & share daca iti place”. Dar ar trebui adaptat mesajul. Poti ajunge si la acest public fara sa fie nevoie sa manelizezi mesajul. Cat mai simplu, cu cat mai putine inflorituri. Un mesaj clar, pe care sa il poata priceapa aproape oricine.

Daca esti brand manager pentru un produs de larg consum ar trebui sa dai prejudecatile la o parte si sa renunti la a comunica in campaniile de promovare asa cum o faci tu, cu prietenii tai, cu fostii colegi de facultate. In minte ar trebui sa ai principiul KISS – keep it simple, stupid!. Sau mai romaneste spus, bate saua sa priceapa saua.

Comunica pentru publicul tau cat mai simplist, cat mai direct, pe intelesul tuturor.

Eu sunt 

General Manager @Mavericks în ultimii 4 ani și tată de mai bine de 2. În rest, nu am nicio altă super putere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *