Posted on 1 Comment

Vezi Aici cat de greu e cu social media

Cam toate publicatiile traditionale au trecut mai nou si pe social media. Pe Facebook mai exact, cu o simpla pagina. Ai spune ca e normala, usoara si logica trecerea de la media traditionala la social media. Nu ar fi nevoie de un pas foarte mare pe care sa il faca canalele media traditionale astfel incat sa aduca trafic si posibili cititori/telespectatori catre ei.

In teorie ar fi foarte simplu: ai continutul deja asigurat, ar mai fi nevoie doar sa il transpui intr-un alt mediu, in functie de anumite particularitati. Si totusi, se pare ca nu este asa de simplu. Am observat acest lucru la 2 pagini: Jurnalul National si Money.Ro.

Contextul este simplu. Jurnalul National este un ziar care are ca public tinta persoanele educate, se vrea un ziar serios si generalist dar pastrand conduita unui ziar sobru. Money.Ro este apendixul in online al unei televizuni nisate, The Money Channel. Asadar aici publicul ar fi ceva mai elevat si restrans: stiri doar din economie pentru oameni cu studii superioare.

Ce a iesit pe social media nu are nicio legatura cu profilele acestor 2 publicatii. Diferente intre Jurnalul National, Cancan sau 9GAG nu prea am vazut. Tot ce se publica pe varianta online a ziarului este publicata si pe site. Indiferent ca vine vorba de Basescu, fanteziile erotice ale lui Vadim Tudor, Oana Zavoranu si Patriarhul Daniel, orgasme si prezervative. Poate ar trebui sa segmenteze un pic statusurile si publicurile in functie de informatia livrata. Altfel nu ar trebui sa se mire cand primesc comentarii ca cel din dreapta. Ar trebui sa se gandesca ca poate cei de monden nu sunt interesati de Basescu iar cei care citesc stiri economice nu prea sunt interesati de horoscop. Ca sa nu mai zic de faptul ca se foloseste verbul „vezi” de 27 de ori in titlul articolelor din ultimele 4 zile (avea dreptate Stefan). Da, publicul roman nu este poate cel mai educat dar cred ca stie sa dea click pe un link si fara sa-i spui ce va vedea in articol. Oamenii mai si citesc, nu se uita doar la poze. Si nu sunt chiar atat de retardati.

Money.Ro nu este intr-o paradigma foarte diferita. Exceptand greselile de spelling, de cuvinte intregi mancate sau chiar de gramatica (lucru general valabil la toata piata de media traditionala venita in online) nici pe Facebook nu stau foarte bine. Avand in vedere profilul acestei publicatii ar trebui sa vedem mai degraba stiri despre economie, bruse si fuziuni. Ce vedem… pai vedem melodii de pe Youtube, un pic de spam prin poze care promit mult dar contentul lasa de dorit si titluri bombastice la stiri despre nimic. Macar sta mai bine la „vezi”. Doar 7 🙂

Daca vreti neaparat trafic incercati o abordare mai desteapta. Incercati sa segmentati publicurile, sa oferiti informatii doar celor care sunt interesati, segmentati contentul sub branduri/pagini umbrela, oferiti informatii de calitate si folositoare, knowledge, folositi hashtaguri pentru a creste vizibilitatea, raspundeti la comentarii si la postarile din partea publicului venite pe pagina voastra.

Formula social media NU este “[(Ctrl+C & Ctrl+V la link) + Poze de pe Google Images ]x Foarte Multi Vezi”

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

1 thought on “Vezi Aici cat de greu e cu social media

  1. Scuza ma, dar ce inseamna “publicuri”?ma asteptam sa stii sa scrii in romana daca vrei sa ai blog si sa fii cunoscut in mediul online.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *