Baieti destepti, cei de la McCann au combinat strategia orientata catre client a Vodafone si mesajele electorale ale politicienilor in campanie si asa a iesit Noul ROM!
Campania s-a axat pe stereotipuri ce sunt de multe ori folosite si in campanile electorale. In cazul politicienilor, principalul obiectiv este legat de strangerea a cat mai multor voturi si, implicit, ajungerea la guvernare. In campanie, stereotipurile ambalate intr-un maiestuos limbaj de lemn sunt despre actuala guvernare care este cea mai rea de pana acum, salariile mici ce trebuie si se poate sa fie mai mari si programele de asistenta sociala care pot functiona perfect.
In cazul ROM obiectivul era un pic diferit. Plecand de la mesajele campaniilor mai vechi, noul ROM trebuie sa trezeasca spiritul nationalist al romanului. Misiune dificila, nu? Asa ca au dat baietii drumul la stereotipuri legate de cea mai mare dezamagire a poporului roman: America. I-am tot asteptat de zeci de ani sa vina americanii sa ne salveze si eu nu si nu. Asa ca s-a inceput cu un american cu accent apasat, multe stelute si un vultur falnic. Mesajul campaniei a fost culmea stereotipiei: gusta din visul american (un vis ce se transforma in cosmar chiar daca prietenii de peste ocean au pus si un negru presedinte doar, doar or revigora mult slavitul vis american).
Si a inceput campania. Internetul a izbucnit brusc. Toata lumea contrariata ca, desi avem putine branduri nationale nenorocitii l-au furat si pe asta. Americanii-s de vina! Sectiunea “Opinia Romanului” a inceput sa fie inundata de mesaje impotriva noului rom. La fel si social media. Sute de statusuri contrariate, mii de comentarii si reactii negative. Probabil ca singurele opinii pozitive au venit din partea likeului proverbial al Facebook-ului. In rest, twitter-ul, blogurile sau presa online erau in plina isterie.
Pe Facebook au aparut cauze in romana si chiar engleza (asta cred ca a fost facuta pentru americani)care militau pentru revenirea le vechiul rom, daca vei cauta pe twitter dupa #noulrom vei vedea multe injuraturi la adresa americanilor iar de bloguri nu mai zic.
Si s-a terminat campania. Toata lumea fericita ca am revenit la vechiul rom, osanale aduse batranei ciocolate si promisiuni de cumparare peste masura a ROM. Misiune indeplinita. Buzz, reactivare a atitudinii consumatorului si probabil urmeaza multe premii la festivalurile de publicitate.
Foarte frumos. Romanul s-a simtit puternic iar ROM a vandut foarte bine. Happy end!