Pentru majoritatea dintre voi titlul a sunat in chineza. De fapt nu este in chineza ci in ceha. Mai exact, este vorba de Sklik, platforma de advertising pentru seznam.cz, motorul de cautare cu o cota de piata de peste 40% in Republica Ceha.
Cehia este o piata destul de atipica, cu multe particularitati. Pentru un specialist SEM prima spranceana ridicata va fi in raportul de traffic sources din Google Analytics cand va vedea un volum sensibil egal intre sesiunile din google si seznam organic.
Deci este o oportunitate. In cazul in care ai un produs local, din Cehia sau te promovezi si pe piata din Cehia cu un produs international atunci nu trebuie sa scapi din vedere promovarea prin Seznam. Promovare care se face prin Sklik, Adwords-ul Seznam-ului. Aici ai atat posibilitatea de a face campanii de search cat si campanii de Display si Remarketing pe reteaua de site-uri partenere seznam (au site-urile de content cu cea mai mare autoritate locala).
Hai sa vedem cum facem o campanie de search pentru Seznam. Setarile de baza.
1. Numele campaniei si bugetul
Aici nu este nimic special, la fel ca si in cazul Google AdWords. Un buget zilnic si un nume de campanie
2. Primul anunt
Pasul 2 e ceva mai abrupt; deja iti cer sa faci un anunt. Pentru anunturile de tip text ai aceleasi limitari la nivel de caractere; 25 pentru titlu si cate 35 pentru cele 2 linii descriptive si display URL.
Pentru anunturile de tip imagine lucrurile stau putin diferit si au mai multe dimensiuni disponibile.
3. Adaugarea de cuvinte cheie
Automat iti permite sa adaugi un cuvant cheie si va fi generat automat pentru toate tipurile de potrivire: exact, phrase si broad match. Modifier broad lipseste.
4. Alegerea zonei de targetare
Poti alege atat tara cat si regiunea, orasul, radius sau… o anumita zona pe care o poti selecta tu, manual (ca in exemplul de mai jos)
5. Scheduling & Bidding
La nivel de scheduling si aici ai optiuni de afisare orara, zilnica si marire/scadere procent din bid pe fiecare ora in parte. La nivel de pret de licitatie poti alege sa iti optimizezi costul in functie de CTR, conversie sau COS (cost optimized by system).
6. Selectarea retelei de afisare
La final alegi reteaua de afisare. Pentru o campanie de search sunt suficiente primele 2. Eciclopedia Seznam este un partener Seznam unde te poti afisa. (un fel de Wikipedia locala).
Si gata. Poti incepe o campanie de promovare in Cehia, in motorul local de cautare.
—
Daca vrei sa incepi o campanie pe Seznam mai am trei sfaturi pentru tine.
1. Limba anunturilor
Sunt nationalisti, foloseste doar limba ceha.
2. Campanii de remarketing
Poti face campanii de remarketing cu liste doar cantitative (URL based)
3. Monitorizarea campaniilor
Bineinteles, nu au disponibila optiunea de autotagging. Fapt ce inseamna ca ar trebui sa folosesti URL Builder. Totusi au un pseudo-autotagging in care se auto-populeaza campurile dintr-un UTM. E totusi in Beta.
Mai am cateva tips & tricks dar le pastrez doar pentru mine. Daca totusi vrei ceva mai multe informatii aici, nu ezita sa-mi pui o intrebare.