Posted on Leave a comment

Sklik – Tutorial pentru promovarea pe seznam.cz

Pentru majoritatea dintre voi titlul a sunat in chineza. De fapt nu este in chineza ci in ceha. Mai exact, este vorba de Sklik, platforma de advertising pentru seznam.cz, motorul de cautare cu o cota de piata de peste 40% in Republica Ceha.

Cehia este o piata destul de atipica, cu multe particularitati. Pentru un specialist SEM prima spranceana ridicata va fi in raportul de traffic sources din Google Analytics cand va vedea un volum sensibil egal intre sesiunile din google si seznam organic.

Deci este o oportunitate. In cazul in care ai un produs local, din Cehia sau te promovezi si pe piata din Cehia cu un produs international atunci nu trebuie sa scapi din vedere promovarea prin Seznam. Promovare care se face prin Sklik, Adwords-ul Seznam-ului. Aici ai atat posibilitatea de a face campanii de search cat si campanii de Display si Remarketing pe reteaua de site-uri partenere seznam (au site-urile de content cu cea mai mare autoritate locala).

Hai sa vedem cum facem o campanie de search pentru Seznam. Setarile de baza.

1. Numele campaniei si bugetul

Aici nu este nimic special, la fel ca si in cazul Google AdWords. Un buget zilnic si un nume de campanie

Screen Shot 2015-03-03 at 14.12.11

2. Primul anunt

Pasul 2 e ceva mai abrupt; deja iti cer sa faci un anunt. Pentru anunturile de tip text ai aceleasi limitari la nivel de caractere; 25 pentru titlu si cate 35 pentru cele 2 linii descriptive si display URL.

Pentru anunturile de tip imagine lucrurile stau putin diferit si au mai multe dimensiuni disponibile.

Screen Shot 2015-03-03 at 14.17.06

3. Adaugarea de cuvinte cheie

Automat iti permite sa adaugi un cuvant cheie si va fi generat automat pentru toate tipurile de potrivire: exact, phrase si broad match. Modifier broad lipseste.

Screen Shot 2015-03-03 at 14.12.50

4. Alegerea zonei de targetare

Poti alege atat tara cat si regiunea, orasul, radius sau… o anumita zona pe care o poti selecta tu, manual (ca in exemplul de mai jos)

Screen Shot 2015-03-03 at 14.14.23

5. Scheduling & Bidding

La nivel de scheduling si aici ai optiuni de afisare orara, zilnica si marire/scadere procent din bid pe fiecare ora in parte. La nivel de pret de licitatie poti alege sa iti optimizezi costul in functie de CTR, conversie sau COS (cost optimized by system).

Screen Shot 2015-03-03 at 14.15.29

6. Selectarea retelei de afisare

La final alegi reteaua de afisare. Pentru o campanie de search sunt suficiente primele 2.  Eciclopedia Seznam este un partener Seznam unde te poti afisa. (un fel de Wikipedia locala).

Si gata. Poti incepe o campanie de promovare in Cehia, in motorul local de cautare.

Daca vrei sa incepi o campanie pe Seznam mai am trei sfaturi pentru tine.

1. Limba anunturilor

Sunt nationalisti, foloseste doar limba ceha.

2. Campanii de remarketing

Poti face campanii de remarketing cu liste doar cantitative (URL based)

3. Monitorizarea campaniilor

Bineinteles, nu au disponibila optiunea de autotagging. Fapt ce inseamna ca ar trebui sa folosesti URL Builder. Totusi au un pseudo-autotagging in care se auto-populeaza campurile dintr-un UTM. E totusi in Beta.

Screen Shot 2015-03-03 at 14.18.22

Mai am cateva tips & tricks dar le pastrez doar pentru mine. Daca totusi vrei ceva mai multe informatii aici, nu ezita sa-mi pui o intrebare.

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *