Posted on Leave a comment

Google is your friend or not?

De cate ori nu ne-a scos Google din belea? La cate intrebari nu am gasit raspunsul pe Google? De 12 ani de zile, acest motor de cautare ne rezolva problemele. Renuntam la bibliotecile pline cu carti, lucrari de specialitate, atlase georgrafice sau botanice, albume foto pentru ca, nu-i asa, gasim totul aici.

La prima vedere ai crede ca ceva mai bun nu se putea inventa. Cine nu a visat la un loc in care sa gaseasca toata informatia de care are nevoie? Genial, nu? Asa cred credeam si eu.

Usor, usor, toate celelalte surse de informare sunt date la o parte. Plecand de la idea ca time is money si necesitatea eficientizarii oricarei activitati, renuntam la o sursa ceva mai specializata de informare, preferand sa cautam informatia pe Google. Ma intreb totusi … e bine ca Google sa detina monopolul surselor de informare?

Continuand rationamentul de mai sus, de ce as mai retine vreo informatie? Imi e de ajuns sa intru in browser pentru ca mai departe sigur ma voi descurca. Si orice problema as avea, voi primi un raspuns, nu? In psihologie exista o teorie privind memoria, ce scoate in evidenta pericolul unei singure surse de informare. Se numeste “memoria tranzactionala”.  Conceptul se refera la faptul ca oamenii memoreaza foarte putine lucruri si ca o cantitate impresionanta din ceea ce ne aminitim este de fapt stocata in afara creierului. De exemplu, nu retinem un numar de telefon; retinem faptul ca numarul de telefon l-am notat in agenda de telefon la numele X. Nu retinem o oferta interesanta la Carrefour, ci stim ca ea este in pliantul pe care l-am primit ieri. Nu retii capitala Coreei de Nord, ci stii ca ai un atlas in care gasesti aceasta informatie.

Ce face Google in toata ecuatia asta? Iti ofera iluzia confortului mental. Nu mai trebuie sa retii 5, 10, 20 de surse de informare. El are raspunsuri pentru orice! Si cum stim ca oamenii sunt in general fiinte comode, nu vor mai memora nici macar sursa de informare. E de ajuns sa stii sa ajungi la Google. Restul nu mai conteaza.

Concluzia? Desi ni se pare ca Mr. Google ne ajuta foarte mult, ca ne usureaza munca, eu cred ca mai degraba ne incurajeaza comoditatea si ne ofera scuze pentru lipsa noastra de proactivitate. Sau altfel spus, Google is making us stupid!

Google is making us stupid
Google is making us stupid

Eu sunt 

Performance Manager @Kubis Interactive / 5 ani de experiență în marketing online și pay per click marketing.
Am investit bugete de peste 1 milion de euro în campanii PPC, pentru aproximativ 150 de clienți din peste 100 de domenii diferite de activitate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *