Posted on 3 Comments

Retelele sociale, banii si sexul – sau diferenta dintre un Evreu si un Indian

Hi5.com este poate cea mai uncool retea sociala a momentului, cel putin asa se vad lucrurile din Bucuresti. Daca intrebi o domnisoara daca mai are cont pe hi5 e ca si cum ai trimite-o direct pe soseaua de centura. Toate se eschiveaza si incearca sa treaca peste moment. Tot ceea ce pot spune este ca acum au cont pe Facebook.

Si acum ma intreb… oare acum este o asa mare diferenta intre hi5 si facebook? Hi5 este un pic mai zgomotos, haotic pe alocuri, destul de colorat si cu multe briz-briz-uri. Doar este detinut de Ramu Yalamanchi, un indian ce si-a pus input-ul creativ pe principalele caracteristici ale retelei. In schimb, Facebook este ceva mai organizat, analitic, fara elemente tipatoare si mult mai pragmatic. Si aici amprenta culturala  si-a facut simtita prezenta. Mark Zuckerberg, un evreu la origini, a reusit sa defineasca liniile principale destul de bine.

Bun, si alte diferente intre cele doua retele sociale? Care dintre ele se bazeaza pe photo sharing? Care din ele are posibilitatea de a adauga status? Pe care din cele doua companiile pot avea pagini personalizate? Unde poti flirta? In care din cele doua poti spama? Mda… mari diferente nu exista nu? Fie ca ii spui poke sau flirt, status sau update, five sau like, cele doua retele de socializare sunt ca doua surori.

retele de dating

Iar acel ultim argument, cum ca pe hi5 sunt toate pitipoancele si cocalari pica si el (din pacate). Cand vezi astfel de profile de barbati adevarati si misteriosi sau femei senzuale si stralucitoare parca nu mai vezi asa bine diferenta dintre cele doua retele de socializare. Si nici nu prea vad diferenta dintre un evreu si un indian. Amandoi au gandit la fel. Sexul vinde. Sau mai bine spus, iluzia sexului vinde. Asa ca au aparut cele doua retele sociale, un fel de Coca Cola si Pepsi ale retelelor sociale. Coca Cola este inca bautura celor mai invarsta, ce nu au renuntat la vechile lor habbituri – vezi cocalarii si pitipoancele de pe Hi5. Pepsi este in schimb bautura noii generatii, cei care cred in schimbare – si au ales Facebook pentru ca Hi5 le mirosea urat.

Care-i morala? Ca toti suntem o apa si un pamant. Daca nu exista o diferenta intre un evreu si un Indian, categoric nu va exista vreuna intre o persoana ce are cont pe Hi5 si alta ce are pe Facebook. Amandoua au acelasi scop. Vand iluzia sexului. Si o vand bine. 1 din 6 pamanteni au cumparat-o.

Eu sunt 

General Manager @Mavericks în ultimii 4 ani și tată de mai bine de 2. În rest, nu am nicio altă super putere.

3 thoughts on “Retelele sociale, banii si sexul – sau diferenta dintre un Evreu si un Indian

  1. Dragos, nu m-as grabi sa fac niste generalizari de tipul asta.

    Facebook difera fundamental de Hi5 prin faptul ca, pentru branduri, lasa loc de conversatii relevante, dincolo de flirturi, pusul de poze, comentatul la prostii.

    Hi5 e destul de exclusiv din punctul asta de vedere. Nu il pot pune in niciun fel la acelasi nivel cu Facebook. In plus, daca te uiti pe datele de trafic si time on site(Google AdPlanner), pentru Romania, Facebook bate Hi5 la fundul gol.

    Ai mai multa grija cand etichetezi retelele sociale 🙂

    1. Da, oarecum ai dreptate Titus. Nici eu nu sunt adeptul generalizarilor insa am facut o generalizare care pana la un punct cred ca are fundament si in realitate.
      Eu cred ca si pe Hi5 brandurile pot avea o comunicare eficienta, bineinteles specifica pentru acest mediu. Vezi cazul Vodafone in Romania.
      Ceea ce am analizat, la nivelul simtului comun, este trendul pe care merge Facebook in Romania. Ultimele friend requesturi, cautari ratacite din user in user, povesti adunate de la prieteni, toate m-au condus catre aceasta concluzie.
      Si un alt lucru pe care l-am observat este apusul Facebook. Oamenii parca s-au cam saturat de Facebook. Dar asta intr-un alt articol in care astept sa ma combati 🙂

  2. Lucuri ziditoate si folositoare am citit pe aceasta pagina.
    Va urez mult spor in ceea ce faceti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *